Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettrosor
Läst 1390 ggr
Humlan
0

Min ros bara tynar bort!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min ena Mme Plantier ser förskräcklig ut, tappat alla sina blad, de blad som är kvarär alldeles fläckiga. En brist av något kanske? Läget är ungefär som den andra Plantieren jag har, den tappade oxå sina blad men har hämtat sig rätt bra igen och växt på. Men den andra stackaren funderar jag på att gräva uppoch slänga.

Bifogar en bild!

Humlan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild till på bladen…

Christina
0

Har haft liknande problem - klippte ner och nästa år var det bättre.

Humlan
0

Klippte du ner den i år så att säga? Elller vänta du till våren?

Christina
0

Jag klippte ner den redan i slutet augusti. Mest för att jag blev så ledsen över att titta på den. Eftersom tillväxten stannat av så lönar det sig inte att vänta. Krafsa gärna på markytan för att få bort så mycket som möjligt av sjuka blad och växtdelar.

Lise-Lotte
0

Plantier är ju också väldigt späd i sig själv och behöver lite hjälp med stöd för att orka. Så upplever jag min i alla fall Glad

Humlan
0

Ja, den verkar rätt klen av sig men jag har ju två av Plantier och den andra busken har egentligen ett sämre läge med mindre soltimmar… Visst har den tappat lite blad men inte alls som denna, dessutom har den andra blommat bättre trots allt. Jag klipper ner den så får vi se vad som händer till våren! Tack för att ni tog er tid!