Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 3113 ggr
rockyboy
0

Hej alla glada!

Godmorgon allihop!Vilken strålande solsken det är idag,ska klippa gräsmattan och rensa ogräs idag.Mina löjtnantshjärtan och jordgubbsplantorna blommar för fullt.Ha en bra dag!Cool

Frida
0

Den som ändå hade blommande jordgubbsplantor. Mina frösådda plantor har inte växt mer än tre centimeter på fem månader och av ca 30 fröer blev det bara tre små skruttiga historier. Får hoppas på jordgubbar nästa år istället.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Cristine
0

Jag har gett upp, har aldrig lyckats med dem.Ledsen

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bjornen
0

Frösådda jordgubbar är mycket långsamma i starten men växer bättre när de har kommit i gång.

Frida
0

#3 Vad räknas som "kommit igång"?

Tröttnade och åkte till trädgårdshandeln och köpte färdiga plantor istället. Någon som har erfarenhet av sorterna Ostara och Bounty?

Värdinna på Fantasy

MaMaMade
0

Här har det knappt kommit upp några gröna blad än men så har det både snöat o haglat i tid o otid de senaste veckorna. Ledsen

Bjornen
0

Ostara och bounty är vanliga jordgubbsplantor som ger skörd bara en gång. Frösådda jordgubbar är normalt remonterande och ger därför skörd hela sommaren.

Frida
0

#6 Känner mig lite dum nu men menar du skörd en gång om året eller är det bara att göra sig av med plantorna när säsongen är slut? Generad

Värdinna på Fantasy

Bjornen
0

Vanliga jordgubbsplantor blommar en kort period och ger skörd under några veckor under sommaren. Plantorna har teoretiskt en livslängd på mer än 10 år, men man bör byta dem efter 3-5 år för att få någorlunda god skörd.

Frösådda jordgubbar blommar hela sommaren och ger därför skörd under hela sommaren. Oftast har frösådda jordgubbsplantor lite sämre härdighet, men även de lever ganska länge.

Frida
0

Då har man lärt sig något nytt idag också, tackar.

Värdinna på Fantasy

elenor
0

Köpte för ett par år sedan EN planta av Ostara, för att testa, men vi tycker inte att de bären smakar på rätt sätt. Snarast litet smaklösa! Nu sitter den på en dålig plats, så testet är kanske inte så tillförlitligt!
Har någon annan fått bättre resultat?

pyromanen
0

Tycker det allra viktigaste med jordgubbar är smaken. Hur smakar de frösåddda? vilka sorter frösår man?

Hade i ca 15 år enbart Senga Sengana, men blev trött på mögel och har nu gjort ett helt nytt jordgubsslanne med Corona som jag också tycker är goda.  Har jordsgubbslannet mitt i en stor öppen gräsmatta för att det ska kunna blåsa och torka upp bättre än det gamla lannet och så jättestort radavstånd. 

Nån som känner til och kan tipsa om andra gubbar med riktig god smak?

Tilda-T
0

Jag har köpt smulgubbe på en handelsträdgård, den är jättegod, men tyvärr inte så stor i storleken.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!