Vad heter denna?
Svårt att se men jag tycker att den påminner om blågull (jag tror de heter så … )
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺
Jag tycker mer det ser ut som vallört! 
Bilden är på uppländsk vallört, din ser mer ut som fodervallört!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta

Tack för snabba svar! Trodde jag var ensam nattuggla här! :)Den lilla bilden jag har är urklippt från en kompis foto, därav storleken. :)
Kollade upp de olika förslagen på nätet. Blågull var det inte. :) Lutar åt Vallört. Har de inslag av rött i klasarna? Jag har sett såna här i grannskapet när jag rastat hunden, och som jag minns det är det "en röd klocka" eller så nertill på varje klase. ?? Tycker den är så otroligt söt!

Bägge bilderna är på vallört och troligen fodervallört eller uppländsk vallört. Bilderna är inte tillräckligt tydliga för att säkert särskilja de olika arterna. Man artbestämmer dem inte på blomfärgen, då den varierar mycket.
#3: Den vallört jag fått i rabatterna har- om jag minns rätt- lite rött liksom inuti blomman.
Se upp med vallörten för den tar över rabatten på en enda sommar om den får:(
Jag har en härlig rabatt med bara vallört, den är helt blå just nu.

# 7 Nog är olika växter tidiga i blomning, men någon vallört blommar inte nu (juli). Det är istället lungört.
#7 Jag tycker också att Vallörten är härlig och vill gärna ha den i rejala "ruggar" här och var" … Min är den uppländska, men egentligen är det den blå fodervallörten jag tycker är allra bäst om så jag får skaffa mig lite av den också..
Hos mig är det som Bjornen säger bara blad ännu..
Mycket vacker blå färg. Jag bara älskar den. Har fört in vallörten i min trädgård, men den förökar sig väldigt mycket. Den behöver stöd då stjälkarna är veka de lägger sig vid slagregn och hårda vindar. Lungörten är oxå vacker, skulle vilja ha den med.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Åh, lungörten är också en av de som jag gillar, har hittat en rejäl vid en ödetrödgård som jag ska hämta hem när vädret bättrar sig!
#tack för upplysningen, jag har alltid trott att det var vallört. Nu vet jag bättre.

Läste följande - (inläggen skrivna av "Krukan"):
http://www.odla.nu/forums/lofiversion/index.php?t16179.html
Om man får tag i rätt sort ska det väl inte vara några problem …eller?