Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterköksväxterkryddorläkeörter
Läst 1165 ggr
ikna
0

Blomkåls-skörd

I dag har jag skördat årets första blomkålshuvud, stort som en stor knuten hand! Förvånad Det är nog riktigt tidigt! Den ska vi njuta av till middagen i kväll! Cool

Torparmor
0

Har du haft den i varmväxthus?

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

ikna
0

Jag har haft den i kallväxthus med värmefläkt, sådde i början av februari och planterade ut på friland i mitten av mars. Alla kålplantor står under odlingstunnlar på friland.

Citronmeliss
0

Det låter underbart, hoppas att det smakade riktigt gott!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

ikna
0

Godare blomkål har jag aldrig ätit! Generad Det är ju en alldeles speciell lycka att äta det man själv har odlat!Skrattande

Citronmeliss
0

Ja, det är en sann glädje att få äta det man själv odlat!Glad

Och vilken smak sen..Skrattande

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Hekla
0

Åh vad häftigt! Själva har vi fått nöja oss med rabarber och rädisor än så länge! Men jag blir lycklig bara av att se lök, potatis, rödbetor, dill, persilja och morötter komma upp! Går och tittar varje dag! Snart kan jag nog börja skörda lite spenat blad till en sallad!

Torparmor
0

Grattis, grattis! Är inte nå´ avundsjuk 

Men visst är vårt land avlångt och olikt. I skåne kan du skörda blomkål och hos mig snöar det för fullt. Ett antal frostnätter med bortåt 5 minusgrader har vi också haft. Tyvärr hade nog inte odlingstunnlar gjort nån skillnad.

Men jag gläds åt mina 20 tomatplantor, som står i kallväxthus och växer för fullt. Likaså har jag några fler tomatplantor och ett antal chillisorter på gång under växtbelysning i ett uthus. Det blir nog dags att plantera ut mina tagetes, sommardahlia och luktärter också även om det dröjer ett antal veckor till.

Förhoppningsvis är det järnnätterna som varit nu, och då blir sommar tidig ändå i år

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Tilda-T
0

Precis så har jag också tänkt , att nu har järnnätterna varit och då kan man plantera ut redan i slutet på maj!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!