Penny Lane
Hej Christina! Jag lovade att lägga in bild på Penny Lane ifall det blev några blommor på den i år. Nu har den börjat blomma så här kommer den första bilden. Den blev planterad första dagarna i maj och har växt rejält redan. Litet ojämnt kanske. En gren är ca 90 cm en annan är omkring 70 cm och resten är runt 25 cm.

Tack - vad roligt att se. Min planta misslyckades. Dvs bara en av de fyra grenarna på plantan lever. Och den har vuxit några decimeter, men jag undrar om jag inte borde köpa en till till hösten för säkerhets skull. Så fin den är.
Vacker form och färg tycker jag. Håller den formen hela vägen ut eller öppnar den sig helt?
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Den slår ut och blir en stor blomma. Nu börjar de andra i klasen att blomma. Tar kort och lägger in här så ni kan se hur de ser ut.

OJ! Så vackert!
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Blir definitivt en ny Penny Lane hos mig.

Gick och tittade på min lilla planta - se #1. Den enda svaga gren som överlevde har faktiskt fått en knopp. Det visar väl att Penny Lane är en överlevare?

Ja, den är klart en överlevare. Frågan är bara hur man skall sköta den. Skall blommorna klippas bort efter blomningen eller skall det bli nypon på dem?