Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettannat-som-lever
Läst 1140 ggr
Calle72
0

Christina borta ett tag...

Christina meddelar att hon kommer inte kunna titta in på sidan på ett par dagar pga blixtnedslag i hennes dator Fundersam

Niklas
0

Usch, vad tråkigt! Jag stängde av allamina elgrejer i dag när åskan drog förbi. När vi trodde att det var över satte vi oss och tittade på en film på TV. Då slog åskan ner i närheten så strömmen försvann några sekunder. Som tur var har vi överslagsskydd till Tv:n så allt klarade sig.

Överspänningsskydd finns att köpa billigt på exempelvis Clas Ohlson.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Diana61
0

Attans! Det har åskat ordentligt här med, men jag har haft tur. Jag har börjat fundera starkt på att inhandla dessa överspännings skydd för våra datorer.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

lotza
0

Sicken otur Christina haft! Vi införskaffade överspänningsskydd för 2 år sedan och än så länge har det fungerat men jag har satt skräck i alla familjemedlemmar så alla kontakter åker ur när åskan går, ingen telefon och inte sitta nära elkontakter och fönsterrutor - överdrivet kanske men man vet ju aldrig…

bjorsa
0

Attans oxå de där prata vi om i sträng tidigare i år här stängs allt ner när de kommer nära för de har gått en hel del saker genom åren telefoner,modem,styrkort till pelletsbrännare osv å idag så small de lite i krokarna så då kopplades allt ur men de e ju inte alltid som folk är hemma när de dundrar så överspänningsskydd/åskskydd  är ju att reka här finns de sådan

http://www.brandsakra.se/shop/show_category.asp?category=35&subcategory=58&subcategory2=0

Men finns ju hos andra oxå som niklas sa tex clas ohlson

mvh/bjorsa

sislak
0

Jag råkade ut för samma sak för tre år sedan. Det blev en dyr historia men försäkringen betalade större delen av det.

Christina
0

Äntligen - Telia har fixat anslutningen till ön och vi fick köpa ett nytt ADSL-modem. Isoleringen är bruten!

Diana61
0

V Ä L K O M M E N  Å T E R !! Skrattande

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4