Christina borta ett tag...
Christina meddelar att hon kommer inte kunna titta in på sidan på ett par dagar pga blixtnedslag i hennes dator 
Usch, vad tråkigt! Jag stängde av allamina elgrejer i dag när åskan drog förbi. När vi trodde att det var över satte vi oss och tittade på en film på TV. Då slog åskan ner i närheten så strömmen försvann några sekunder. Som tur var har vi överslagsskydd till Tv:n så allt klarade sig.
Överspänningsskydd finns att köpa billigt på exempelvis Clas Ohlson.
Vänliga hälsningar
Niklas
Attans! Det har åskat ordentligt här med, men jag har haft tur. Jag har börjat fundera starkt på att inhandla dessa överspännings skydd för våra datorer.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Sicken otur Christina haft! Vi införskaffade överspänningsskydd för 2 år sedan och än så länge har det fungerat men jag har satt skräck i alla familjemedlemmar så alla kontakter åker ur när åskan går, ingen telefon och inte sitta nära elkontakter och fönsterrutor - överdrivet kanske men man vet ju aldrig…

Attans oxå de där prata vi om i sträng tidigare i år här stängs allt ner när de kommer nära för de har gått en hel del saker genom åren telefoner,modem,styrkort till pelletsbrännare osv å idag så small de lite i krokarna så då kopplades allt ur men de e ju inte alltid som folk är hemma när de dundrar så överspänningsskydd/åskskydd är ju att reka här finns de sådan
http://www.brandsakra.se/shop/show_category.asp?category=35&subcategory=58&subcategory2=0
Men finns ju hos andra oxå som niklas sa tex clas ohlson
mvh/bjorsa

Jag råkade ut för samma sak för tre år sedan. Det blev en dyr historia men försäkringen betalade större delen av det.

Äntligen - Telia har fixat anslutningen till ön och vi fick köpa ett nytt ADSL-modem. Isoleringen är bruten!
V Ä L K O M M E N Å T E R !! 
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4