HJÄLP HJÄLP HJÄLP! :(
Imorgon 12:30 ska jag presentera mitt projektarbete!
arbetet har gått ut på att jag har formgivit ett förslag till en ombyggnad av en utegård på en förskola…nu är det såå att det här ska kostnadsberäknas på ett ungefär! Men inte är det lätt inte!
jag har ringt runt till massor, letat på internet och allt möjligt :s men det finns ingen som vill/kan hjälpa mig :( ja vill inte få underkänt på grund av det här! kan ingen av er hjälpa mig?
tips på vad det kan kosta? både växtrer och anläggning?eller tips på vart jag kan vända mig och liknande?
det rör sig om:
ca 312 m2 buskar som ringar in hela gården.
ca 13 m2 videsnår
2 st äppelträd (några år gammla)
1 körsbärsträd (några år gammalt)
3 övriga träd, ingen specifik sort (några år gammla)
ca 120 m2 asfalt.
ca 10 m2 rabatter i olika sortersblommor.
snälla, finns det ingen som kan hjälpa mig i denna stund? (F)

Det är extremt svårt att kostnadsberäkna anläggningen då det beror hur det ser ut. Buskar kostar från 30 kr till kanske 300 kr per styck beroende på art och storlek. Större buskar kan ligga på ett pris på några tusen kronor styck. Vanlig storlek på fruktträd 300-400 kronor och äldre träd uppåt några tusen per styck. Andra träd får man räkna med från 500 kronor till 60.000 beroende på storlek och art. Perenner håller jag priser på från 30 kronor till 200 kronor beroende på art och storlek.
#1 okej, det förstår jag.
jag kan säga att den buskar som jag ska ha kringliggande gården ska vara tåliga och ganska låga.
i rabatterna vvill jag ha växter som ölandstok och korallkornell. kanske någon måbär med.
vad tror du att detta skulle kunna tänkas kosta med tanke på de andra priserna med? jag skickar med en planritning md så att du lättare ser hur det är tänkt.

Hyfsat stora buskar kostar omkring 100 kr per styck. Korallkornell sätts på ett avstånd om metern medan ölandstok och måbär sätts tätare. Normala träd kan du räkna med 500-1000 kr styck och fruktträden 400 kronor styck. Kostanad för asfalt har jag ingen aning om. Perenner 40 kr styck med ett avstånd av 20 cm.