Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettannat-som-lever
Läst 1647 ggr
FerretCrow
0

Västernorrland

hej hej. tänkte höra om det finns någon trädgårds intresserad i västernorrland här och vart i västernorrland ni då finns?

mvh lilla jag =)

Cristine
0

Hej, Bor i Ljustorp Timrå Medelpad!Hälsningar Cristine

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

FerretCrow
0

#1 Nej vad roligt=) flyttade själv ifrån timrå i augusti, då bodde jag i en lägenhet i tallnäs men är född i timrå och bodde där i 20 års tid =)

Tilda-T
0

Här är en som bor i Sörberge just nu men är på väg att flytta till Västansjö nu i maj!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

FerretCrow
0

"3 nej vart i sörberge då på ett ungefär? som sagt har pappa precis vid ICA Andersson och sen har jag bott i tallnäs.

Tilda-T
0

Jag bor på Björken bakom blomsterhandeln. Vart har du flyttat?

FerretCrow
0

#5 åh det var ju verkligen i centrum=) jadu nu bor man ju i ånge

Tilda-T
0

OK

FerretCrow
0

Har ni börjat jobba något med era trädgårdar då?

Cristine
0

#8 Jag är född i Timrå centrum. Då fanns det bara trähus där och det var så vackert, särskilt när syrenerna blommade,för de fanns i varje trädgård.Har bott 30 år utomlands och nu bor jag uppe i Lagfors. Ånge och Västansjö Fina plarser det med. Bor ni i hus. Själv gör jag det och har jättestor trädgård som jag nu börjat rensa och städa upp. Jag låter alla växter stå kvar över vintern. Fast det är snö kvar så växer det för fullt i rabatterna.

FerretCrow
0

#9 åh vad skönt att komma hem till fina sverige då efter att ha bott utomlands=) ja här bor vi på en stor gård och håller för fullt på med att kratta undan löv och ska fixa till en stor trädgårdsdel där vi ska så morötter,majs med mera. flyttade hit i augusti så ännu har man inte hunna gjort så mycket.

Cristine
0

#10 Låter härligt med grösaksland, själv har jag aldrig vågat mej på mer än blommor ,och kratta kan jag inte det är för stort så jag kör över löven med gräsklipparen. Ja jag är glad över att vara hemma, det finns inget som går upp mot dom fyra årstiderna.

FerretCrow
0

#11 jo vi har oxå en mycket stor gård som sagt så här krattas det på själva fingräsdelen utanför bron och i rabatter och grönsaksland inte direkt så jag vill kratta hela våran stora läggda=)

[BigMama]
0

Hej på er! Bor i Forsmon! Har inte börjt rensa ute än (kallhål), men bar ut plant till växthuset för ca 2 veckor sedan. Det är så härligt med solens återkomst och fåglarnas kvitter! Som Madicken säger "jag känner livet i mig!"

FerretCrow
0

#13 åh jag vill oxå ut med plantorna i växthuset men vi har ett växthus som är hemma byggt sedan 10 år tillbaka så det är plast tak och en plast vägg så det värmer inte riktigt fullt upp som ett helt i glas. och vi har runt -2 på nätterna så jag vet ej om jag vågar ställa ut tomaterna med mera där ännu.

[BigMama]
0

#14 Vi har en liten värmefläkt, termostatstyrd, i vårt växthus. Annars skulle det inte gå! Vi har också växthus i plast, isolerplast förvisso…. Men det är inte tätt, så.

FerretCrow
0

#15 okej på så vis=) ja men mina plantor klarar sig bra inne ett tag till för det är ju inte alls långt kvar med detta fina väder så är ju snart sista frosten över=)

Cristine
0

Ibland när jag håller på med färska grönsaker brukar jag slänga ut restern i rabatten under köksfönstret på våren för att ge jorden näring och hade slängt ut några minitomater, det blev genast en buske som bredde ut sej väldigt och den stod till sent på hösten,men jag vet ej vad det var för sort. Jag skulle vilja så dem igen men kommer inte ihåg var jag köpte dem!!Ledsen

FerretCrow
0

#17 var det inte vanlig körsbärstomat då? för dom blir ju små och sedan så är det en buske.

Cristine
0

Dom var ännu mindre!!

FerretCrow
0

#19 mindre än cocktail tomaterna på ica?

Cristine
0

Ungefär som trädgårdshallon. Jag tror jag köpte dem i Nacksta men är inte säker, Körsbärstomaterna tror jag kommer från kanarieöarna. Jag var dum nog att slänga asken utan att titta var dom kom ifrån. Jag torkade ett par och lade i en papperspåse men hittar den inte..börjar visst bli senil..Hittar jag den kan jag dela med mej.Sonen och hans flickvän kan heller inte komma ihåg vart de köptes.Ledsen

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är ju körsbärstomater  och dom jag menar är bara en tredjedel så stora.Sonens flickvän är från Paraguay och där finns dom. Hon ska fråga sin mamma vad dom heter.

FerretCrow
0

#22 nemen ojj dom var inte stora. men dom såg mtcket goda ut=) men hoppas hennes mamma vet vad dom heter då

Cristine
0

LedsenHennes mamma ligger på sjukhus och är väldigt dålig så vi två har suttit och finkammat internet utan att hitta dem men medans vi väntar att hon blir bättre så kan jag rekomendera  Ildi-tomater som är väldigt goda. Jag hittade dem på Jennys frön och sånt.

FerretCrow
0

#24 oj det va inte bra håller tummarna för att hon blir bra. ja här har jag planterat gula pärontomater, baby plommon tomater, körsbärstomater och Zuckertraube tomater.

[BigMama]
0

Jag måste KÖPA en tomatplanta! Förvånad Det blir första gången…! Har drivit upp gurkor, så tzatzikin är säkrad till grillningen, men det är gott med egna tomater… Det är något speciellt med egenodlat. Får nog bara plats med en eller två.

Förresten, var handlar ni era växter/frön/plant? Tittade in på Blomsterlandet idag för att handla penseér, men handlade dem i slutändan på Buketten. De var så långa och klena på BL, ångrade att jag inte stannade till på Weibulls vid gamla OBS, där var de odlade på orten. Synd att kedjor ska konkurrera ut ortens mindre…

FerretCrow
0

#26 jag har beställt alla mina fröer i en katalog som heter emils trädgård som syrran sålde för. ungeför som jultidningar fasst fröer och lökar. kanon bra grejjer för bra pengar.

[BigMama]
0

Mina fröer har jag handlat på Impecta i år.

Bjornen
0

Bild 22 är körsbär eller bigarrå

Cristine
0

Du har rätt Bjornen jag fick in fel bild, här är den riktiga!