Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterprydnadsträdbuskarklätterväxter
Läst 3878 ggr
bosse
0

Några blommor.

Jag fotade denna buske genom ett stängsel idag. Det fanns många stora klasar, men stängslet gjorde det meningslöst att ta fler foton.

bosse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vid sidan av vägen såg jag en palm med helt ovanliga blommor för mej, så jag var tvungen att stanna och fota dom.

bosse
0

Efteråt ser jag att jag borde ha fått med hela palmen som är ca 2,5 m hög, men jag använde telelinsen, så jag tänkte inte på det, utan ville fota blommorna, men jag borde ha kommit högre upp.

bosse
0

Detta är en frukt, som jag bara inte kommer ihåg vad den heter.

bosse
0

Och till sist en av blommorna i närbild.

bosse

Mervi
0

#1 Det liknar  yugga-palm, jag har i min trädgård och den är helt underbar. Stora klockformade blommor i en lång stängel som växer upp från bladrosetten. Den går bra här nere i Skåne.

anki1
0

Jag kan tänka mig att de doftar starkt på kvällen. Plantan liknar en som fanns på en arbetsplats jag hade för en del år sedan. När växten gick i blom , så blev det en stark doft på eftermiddanoch den blev starkare ju senare det blev. Min hoya har just idag slagit ut en ny blomklase, doften kommer nog vid 21 tiden.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

bosse
2

Jag lägger ut fler blommor. Denna buske fotade jag i slutet på juli. Mycket vackra blommor.

bosse
3

En vecka senare var dom gula.

bosse
0

Entreen till en av våra grannar.

bosse
0

Samma granne men motstående sida (mot öster).

bosse
0

#3 och 4 är papaya.

bosse
0

Från min semester för 4 veckor sen.

Bjornen
0

Nr 12 är nog vår vanliga utplanteringsväxt stjärnöga eller afrikansk margurit som växer vild i Sydafrika men är planterad på många ställen i Afrika och Spanien.

Trollungar
0

Vilka underbara bilder…