Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterfröerfrösådder
Läst 1488 ggr
anki1
0

Det gror!

för någon vecka sedan sådde jag pensèefrön och jag vet att jag skrivit här om det, men jag kan inte hitta den tråden. så jag startar en ny. Jag sådde alltså en liten låda, som fick stå intill väggen på vår inglasade bakong. Jag sprejade vatten på och höll fuktigt. Men jag tyckte inte att det hände nåt, fröna såddes på ytan. Igår tog jag in lådan och ställde på fönsterbrädan i köket, i dag såg jag att det började gro i lådan. så här långt är det alltså rätt och riktigt. Skrattande

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Diana61
0

Penséer tar god tid på sig, för jag har testat förra året och det tog bra tid innan dom väl började gro men sedan gick det fortare. Grattis säger jag bara! Skrattande

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

anki1
0

Jag sådde dom för bara ett par veckor sedan, först fick de stå på balkongen nära väggen mot vardagsrummet. i föörgår tog jag in dom till köksfönstret. Och igår såg jag att de börjat gro och nu idag har det börjat komma små små blad på dom. HJärtbladen . Och det är så kul. Om några veckor om allt går bra så kommer de tillbaka till balkongen och så småningom planteras i krukor vartefter de växer. och seda blir det balkonglådorrna de stora och några hamnar på landet.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk