Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 6700 ggr
Fiona
2

Bananflugor i Blommorna!

I mitt fönster ha jag tre blommor och dt är massa bananflugor i dom och runt! Jag har duschat av alla blommor men dom försvinner inte, finns det nått knep för att få bort dom ?

Visste inte om det här var rätt sajt att fråga på men är väldigt tacksam för svar :)

//Jenny

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

dolfen
0

Häll ett par droppar diskmedel i en skål och fyll på med vatten. Ställ i fönstret.

Diskmedlet tar bort ytspänningen.

Vattnet som avdunstar tillför fukt i luften, vilket de flesta växter gillar.

Det blir 2 "flugor" i samma smäll.

Cool

anki1
0

De lägger sina ägg i avloppen skura med diskmedel och hett vatten (kokande)  om möjligt eller häll i hett vatten med diskmedel i. De lägger sina ägg i den feta beläggningen i avloppsrören och diskmedlet löser upp detta. jag har suttit i receptionen på Anticimex, det är där jag fått den här uppgiften. men jag är ändå ingen stjärna på ohyra, det var inte min uppgift att hålla reda på sånt. Jag är bara sk växelhäxa.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Bjornen
0

Är det verkligen bananflugor eller egentligen fruktflugor. Jag misstänker istället att det är mindre flugor som oftast kallas blomflugor. De lever på dåligt förmultnad torv i blomjorden.

Fruktflugor drar sig till ättiksdoftten som uppstår då frukt håller på att ruttna. Håll undan all frukt och särskilt övermogna äpplen eller bananska.l

Fiona
0

Tack för alla svaren ska fixa med diskmedel :D

#3 jag är inte 100 på att dt är bananflugor men jag har ingen gammal frukt osv på mitt rum så .. :P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Diana61
0

Men om du har marsvin i ditt rum så kan det faktiskt vara de små svarta flugorna som gärna befinner sig i kisshörnorna i buren. Kolla det skall du se. Så skura kisshörnorna riktigt ordentligt varje gång du städar buren/burarna så skall du se att det blir bättre.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4