Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettannat-som-lever
Läst 2634 ggr
Christina
0

Trädgårdsvisning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade trädgårdsvisning igår för en trädgårdsförening på utflykt för första gången någonsin. Lite nervöst men alla var sååå trevliga och kunniga. Och jag fick alldeles gratis peka på och prata om alla mina växter utan att behöva känna att jag tråkade ut mina gäster………..

Har själv gått på alla trädgårdsvisnngar på min ö och tyckt det varit roligt förstås.Skrattande

Diana61
0

Oj vad roligt! Detta är något jag skulle vilja göra också. Öppna min lilla trädgård för allmänheten för att komma på visningar. Men jag har lång väg dit. Trädgården är ju bara ett år gammal och allt som fanns här förra året var en naken misshandlad gräsmatta. Men vem vet? en vacker dag står busslasset utanför tomten Flört Inte fel att drömma, eller hur ?

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Christina
0

Jag vill verkligen rekommendera att visa sin trädgård för andra.

Att få besökare som frivilligt går runt med mig i trädgården och är intresserade och kommer med kloka råd dessutom. Och att det inte är färdigt eller fint gör ingenting.

Tvärtom inser jag nu sedan jag gjort ett antal visningar att besökare kan vara extra roade av det finns oavslutade eller misslyckade projekt. Alla som har trädgård själva känner igen sig och behöver inte bli förkrossade över underbar och ouppnåelig perfektion. Sådär ni vet som man ser i parkanläggningar. Dessa anläggningar är fantastiska som inspiration och som skönhetsupplevelser, men jag tror vi får ut mycket själva av att ha 'öppen trädgård' och visa varandra våra 'vanliga' trädgårdar på den ort där vi bor. Och där vi har likartade jord- och klimatförhållanden.

Diana61
0

Jag vill nog få ordning på den innan jag tänker gå vidare med att låta folk komma på vandring på den lilla plätt jag har.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

AnnicaB
0

Min lilla trädgård går man ju dessvärre över på ca 5 minuter - 540 m2 med hus och allt på…. Iofs över 100 Rosor men ändå…. Kul att det blev lyckat - du har ju en härligt stor trädgård med massor i.

*** Qui vivrqa verra ***

Christina
0

Oj har du över 100 Rosor - det måste vara värt att se. Tror många skulle gilla ett besök för att se vilka du valt och hur de tar sig.

Diana61
0

Inte illa med över 100 Rosor i en sådan liten trädgård. Måste vara hur lummigt och underbart som helst. Så doften naturligtvis!

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4