Trädgård iFokus

Trädgård

Etikett: annat-som-lever
Läst 2077 ggr
Diana61
0

Änglatrumpet och hund??

Hur farlig är änglatrumpeten för en hund?

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

sa132
0

jag vet inte jag e inte non hund expert

Bjornen
0

Troligen lika farlig som för människor.

AnnaKarin
0

Min svägerskas Leonberger tuggade sönder en Änglatrumpet och blev jättesjuk, spydde och fick kramper. De fick in till vet och hunden klarade sig men var klen i flera dagar. Vet sa att hon klarade sig så bra tack vare att hon spydde ganska fort efter att ha tuggat på växten och därför fick ur sig det mesta av giftet.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Diana61
0

OK AnnaKarin, Då får jag göra mig av med mina trumpeter.Ledsen

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Ledin
0

Diana hur gammal är din hund? Är den en valp så bör man någ ställa trumpeterna där hunden inte kommer åt den, du har inget ställe där du kan ha dom i fred? Alla hundar går ju inte å knaprar på blommor då jag själv har haft hund å trumperer å hunde va inte intresserad av blomman alls. Men man kan tänka på att ta bort alla tappade blommor lr om man ser att den där är färdig så den inte ligger på marken/golvet för sånt kan locka hunden att ta lite mera. Annars är trumpeter farliga för oss o för djur.

AnnaKarin
0

Vi har tre hundar och ingen av de bryr sig speciellt mycket om trumpeterna. Inomhus har vi haft galler runt dem på vårarna för att hindra katterna från att komma åt dem.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Christina
0

Usch Diana, vilket problem. Jag har haft hundar på besök och de har inte brytt sig om mina änglar. Men om din hund är en sån som vill testa och provsmaka så får du nog plocka undan farligheterna. Jag funderar själv på hur jag ska göra i sommar nu när barnbarnet är ett och ett halvt och blivit rörlig och går runt. De stora blommorna kan förstås se frestande ut att sträcka sig efter och ta på.

Diana61
0

Shristina, saken är den att min valp äter ALLT!! Vad han än ser så mums mums mums…. man får verkligen vara på vakt hela tiden. Ute käkar han med glädje allt från bajs till nyårs raketer…. Suck! Jag vill ju helst inte bli av med trumpeterna då de är en gåva från min mamma, men om jag kan finna en hög plats (ett träd kanske) som jag kan ha dom så kanske jag kan spara dom. Problem och åter problem.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4