Burk med frön från Lidl!
Har ju kommit hem från Spanien och är på väg att flytta ut till stugan nu i april. Snön ligger kvar och jag har börjat sätta lite frön, som jag tog av mina plantor förra året (Spanien)och dom har börjat växa i torvbricketter. Igår hittade jag en burk, typ kryddburk, på Lidl med en massa frön, allt mellan himmel och jord. Undrar om någon av er provat detta. Har en tomt som är jättestor och alla mina rabatter från förr har inte skötts om under de år jag varit borta och jag skulle vilja ha lite färggranna blommor på kort tid. Det är sandjord och allt växer med en väldig fart. Kan det bli galet på något sätt? Bilden som bifogas visar skicket på hur det ser ut, både det lilla badhuset ( måste också rustas upp) och även övriga ytor i trädgården, ni förstår nog att jag längtar efter att få lite vackra vilda blommor.
Har inte sett burkarna med fröer på Lidl men ställen med frön har jag sett och det mesta är ju inga dåliga sorter, orsaken till varför de är billigare är nog snarare att det ofta är supervanliga sorter och just inga nyheter.
För att kunna svara på hur väl sådderna av fröerna i Lidls burkar blir, måste man nog få veta vilka sorter som finns i burkarna.

Vilken fin vårbild! Det är väldigt svenskt. Kanske litet norrländskt?
Det är väl bara att prova, men jag antar att det blir i någon upparbetad del? Tror knappast det går att så frön direkt i det där höggräset på ängen.

Det har du rätt i elenor, får väl försöka hitta någon snäll granne med traktor eller jordfräs och luckra upp litet.
Bilden är från västra Värmland!
Innehåll i burken:Rölleka, Slöjlilja, Lejongap, Akleja, Ringblomma, Färgtistel, Blåklint, Cheriantus, Ringkrage, Cikoria, Clarkia, Tvåfärgad Collinsia etc etc.