Äntligen!
Det regnar, och vad välbehövligt det är! Satt på verandan och bara njöt av ljudet från regnet på taket… Jag hoppas det regnar ordentligt nu när det ändå håller på, vill inte ha något småstänk, nej, en ordentlig rotblöta ska det vara!! Nu ska jag krypa ner i sängen i sovrummet som är någerlunda svalt nu på morgonen, jag hoppas att det förblir så. Det är verkligen svårt att sova efter nattens arbete när det är 30 grader ute. Men samtidigt så vill man inte klaga, det är ju en kanon sommar i år!!

Håller med dig; regnet är efterlängtat nu. Hoppas att vi får en rejäl dos även här uppe i Stockholm…
// staffan

Här kom det 2 mm i natt och tjänade bara till att binda dammet. Hoppas på mer, fast inte just nu, eftersom vi ska ta båten tvärs igenom skärgården för att hälsa på vänner över helgen.

Här är en till som jobbat natt, när jag vaknade nu vid 12 så ville jag inte riktigt gå upp, seg som man är efter att ha jobbat natt, men så hörde jag att det smällde på fönsterbläcket, jag flög upp och slet bort gardinen och ett stort lyckligt leénde uppenbarade sig på mina läppar, med ens var jag pigg som en mört.
Och så var det till att springa ut och se till att baljorna stod rätt under stuprören.