sällskap till klematis?
hej!
jag har en klematis i en stor kruka på balkongen. eftersom det är rätt mycket jordyta skulle jag vilja ha några låga blommor eller gräs eller något trevligt att plantera tillsammans med klematisen. det får gärna vara något som hänger ned lite över kanten. balkongen är rätt solig och varm på sommaren.
är det någon som har någon bra idé? antingen att förså nu eller att så direkt i krukan…

Lobelia, nemesia, pris Gustavs öga, klockfacelia är några låga lite hängande växter. Buskkkrasse, petunia, hängpelargoner är några lite större växter som kan passa.
o, tack för tipsen :) jag ska ta och kolla upp de olika blommorna. ser såååååå mycket fram till en riktig balkongsommar i år :)
weibulls hade en fin blå nemesia. och backtimjan var ju också jättefin. får väl se vad det blir imorgon när jag shoppar loss på blomsterlandet :D

På tal om blomsterlandet , var där och såg en underbar orkidee utställning i fredags (bor i Sundsvall) och fick då tag i jättefina sticklingar av en lila millionbells, dom tror jag skulle var verkligt fina tillsammans med en clematis!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!