Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettrosor
Läst 1415 ggr
Christina
0

En horrör?

I min torra slänt där vilda blåklockor flyttat in lyser plötsligt något rött och detta lilla monster står där.

Först blev jag alldeles paff, men sedan tror jag mig komma ihåg att jag nog köpt den till jul på Coop för att pryda middagsbordet. En sån där liten minikruka ni vet. Och sedan den vissnat bort tryckte jag bara ner den i jorden. Lustigt hur en del plantor överlever på fel ställe och med fel behandling. Blev så rörd att jag måste rensa runt kraken. Undrar vad en sådan horrör kan heta? Visst ser den onaturlig ut? Passade antagligen som julpynt, eftersom jag köpte den.

Diana61
0

OJ SÅ VACKERT!. Den vill jag ha ;-)

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Christina
0

Den heter nog Orange and Lemons och är en floribunda. Tror inte den är vinterhärdig. Stod inomhus och vissnade ner tills jag hade glömt vad det var, när den grävdes ner i april nån gång.

Diana61
0

Trist om den ej klarar av att var ute, men alla mina minirosor som jag köper runt jul planterar jag ut och dom överlever. Du skall nog se att den finns där nästa år igen.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Christina
0

Får nog flytta den isf till en plats där den inte skär sig så mot omgivningen. Knepig färg.

Kratern
0

Jag brukar också sätta ut mina minirosor. De flesta klarar sig och jag bor i zon 6-7

Christina
0

#5 Kul att höra ! Då går det nog för mig också.

Ulla
0

Jag kan inte se den :(

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Christina
0

Förlåt Ulla - stuvade om i mapparna på min hemsida - och det ska man inte göra om man lagt ut länkar. Nu är de fixade igen.