Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettannat-som-lever
Läst 1672 ggr
elenor
0

Tranorna är här!

De senaste dagarna har många flockar med tranor flugit över vår gård och tumpetat. Det är verkligen det starkaste vårtecknet!
När tranorna kommer vill vi vara ute och lyssna på dem. Det är en väldigt speciell känsla, som har så mycket löften med sig.
Lika härligt som det är när de kommer, lika vemodigt när det när de flyttar igen på hösten!

pyromanen
0

Håller med!  Tranor är något väldigt speciellt!  Här dök de första upp i söndags. Det bruker vara ett par som häckar i ett tjärn några hundra meter från tomten och jag älskar deres trupeteranden. Speciellt tidiga mornar med öppen dörr och kaffe på verandan ihop med dom ljuden… Glad

Citronmeliss
0

Hos mig flög de första över för ca 2 veckor sedanGlad

Har också häckande par i min närhet så det känns roligt när de anländer varje år!Skrattande

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Ledin
0

jag gilalr oxå tranor å på förra stället vi bodde kom det stora flockar med tranor men när man vakna kl 5 med att dom stog ute på åkern å trumpetade va det inte så himmla kul men tycker dom är så ståtliga å fina. Ska ha en bra bild på tranorna men dom verkar itne finnas inlagda i datorn :/

HilmersEva
0

Ja, är det inte underbart! En härlig lyckokänsla sprider sig i kroppen när man hör deras trumpetande. Denna tiden är helt ljuvlig, när man kommer ut på morgonen sjunger fåglar sina vårvisor i varenda buske. Jag njuter i fulla drag när jag går runt och tittar till växterna i trädgården allt till den härliga morgonkonserten.

Eva

Bjornen
0

Igår flög kandagässen över här, men de flög söderut. Är det höst ?

Citronmeliss
0

Jag och min dotter såg också kandagäss och även ett gäng "förvirrade" svanar som flög söder ut i förrgår…Förvånad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

HilmersEva
0

Kanadagässen har södra Sverige, Danmark och norra Tyskland som sitt vintertillhåll. De häckar i sjöar, dammar, floder och kustnära områden över hela Sverige. De flyttar inte konsekvent till norrland som andra gäss. I södra Sverige är de en riktig plåga då de äter upp och skitar ner. Här kring Kungsbacka (strax söder om Göteborg) ser man dem året om.

anki1
0

då kanske det jag hörde och såg häromdagen var tranor. De trumpetede väldigt och flög i kil tror jag, jag tänkte att det kanske var svanar som flög. Det hände på förmiddanvid 9 tiden. Jag bor i Stockholmsområdet.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Joohanna
0

Jag är uppväxt i Falköping som är i närheten av hornborgarsjön där många tranor stannar till för att "äta upp sig" Kommer många turister dit för att se på trandansen =)
Igår såg jag svanar oxå!