Skadad för evigt!
Min man tittar numera på mig med en blandning av fasa, fascination och förtröstan!!! Min nyinköpta trädgård i blandning men detta forumet har gjort mig till ett frustande, stånkande, kånkande, grävande, internetfixerat vilddjur!!!!;) Förr satt jag aldrig vid datorn, tjatade jämt på min man, kan du inte hitta på nåt vettigare, du får fyrkantiga ögon osv… och nu… Hade några pelargoner i förra lägenheten, löven underst var lite gulnade men hur visste jag vad jag skulle göra med dom??!! Nu, trots två småbarn, en nyinredd keramikverkstad och fantastiskt lite tid har jag snart yrt runt min 2000 kvm stora trädgård som en ångvält!!! Jag älskar min grep, min skottkärra och mitt ryggonda:) Har beställt massvis med frön från nätet, som jag sällan lämnar innan tolvslaget på natten, min man får snällt hitta på nåt vettigare… Jag har helt enkelt blivit frälst, halleluja!!! Det kommer växa ogräs på mig och jag kommer aldrig mer vilja åka på semester, vad ska hända med min bäbis trädgård då? Mannen får gärna åka förstås, med barnen så klart:) Jag har förvandlats tille tt trädgårds monster för all framtid och jag bara ääällsskkaarr det!!! Tack…

Känner igen mig till 100% 
Försöker hitta på förevändningar att tacka nej till att bli bortbjuden till alla möjliga trevliga ställen under sommaren. Hinner inte…..
Sitter vid datorn om natten och är i trädgården på dagarna och när jag går till sängs kl 2 på natten är sängen full med plantskolekataloger.
Det är en smittsam sjukdom det här med trädgårdsfeber.
Jag är lika tokig jag fast jag sitter inte uppe på nätterna lika mycket som jag gjorde förr. Kune vara uppe till 03-04 innan jag gick i säng men nu blir det ibland mellan 01-02.
Men vist är det en härlig "sjukdom" Trädgårdsfeber.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Bruzapetra, jag skrattade gott åt ditt inlägg, kände igen mig även om jag inte har 2000 kvm att fylla md växter. Än så länge tycker min kille att det är ganska kul, men vänta bara tills vi skaffat hus med trädgård 

Sol, se till att snärja han ordentligt innan huset, he, he sen är dom fast och det är bara för han att börja kånka kantsten och jordsäckar till förbannelse

Ha, Ha, Ha 

Och sjukan går inte över med åren - minns ni den här gamla tråden om Bodil Malmsten och hennes blogg?