Home-stajla trädgård
satt och funderade på om folk gör det.
Hur skulle ni göra, koncentrera er på huset eller trädgården vid försäljning?
-Svårt att göra både och med tid ju.
Mvh Linda

Har sett att folk faktiskt stajlar sin trädgård också. Åtminstone klipper gräsmattan och kantskär rabatterna.
Det där med att kantskära rabatter ger verkligen ett lyft. Gick idag i fyra timmar med en kantklippningsmaskin och mina rätt vildvuxna rabatter ser betydligt trevligare ut.

Men tror nog också att en orensad lite vild trädgård kan locka köpares fantasi. Och att man istället kan sätta ut en tjusig lånad trädgårdsmöbel med en bricka vackra glas på bordet eller nåt sånt………
Över huvudtaget förstår jag att det är ett förskräckligt lånande av möbler när man stajlar inför försäljning. Min son lånade en vacker fåtölj av en kompis, när han skulle ha visning av sin lägenhet. Och jag förstod att fåtöljens ägare hade lånat ut den tre ggr tidigare. Den enda 'rätta' möbeln i hela bekantskapskretsen tydligen.

Tack för tipset!
Nog betyder en prydlig trädgård mycket. Städning, klippning och ta bort värsta ogräset betyder mycket. Jag skulle kunna tänka mig att något snyggt i några krukor också kan vara en god investering.

Ja men visst spelar det roll hur trädgården ser ut. Det märks på de program de har på tvn också. Där lånas det ihop trädgårdsmöbler och grillar och sådant som är "rätta" ör omgivningen liksom. Allt för att framhäva fördelarna med trädgården.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Om man skall sälja sitt hus tror jag att man kan tjäna en slant på styling, både inomhus och utomhus. Man blir ju ganska "hemmablind" för sina egna speciallösningar, som man tänk fixa till ordentligt "någon gång". Kan nog vara värt pengarna att fixa till och speciellt att RENSA från allt plotter man gärna har - både inne och ute.
Förra veckan kändes det som jag hade någon slags homestyling. 2 snickare hemma, en som fixade utvändiga fönsterfoder på ena gaveln på huset, samtidigt som en annan snickare byggde på altanen. Under tiden de jobbade stod jag och grävde ny rosrabatt och forslagde omkring stora jäkla bitar av grässvål :) Men det var ingen styling precis - bara slumpade sig så att vi alla jobbade samtidigt :)
*** Qui vivrqa verra ***

Blir alldeles matt - så prydligt. Ja det ser verkligen elegant ut.

Mitt råd är att först ta bort alla onödiga prylar, möblera med luft.
Nu är det ju en hästgård som du säljer snygga raka staket vid gården och välordnat är ett plus…jag tror inte ryttare är så noga med trädgården. Men nyklippt och ansa bort vissna blommor är ju själklart. Sen inne ta bort allt inte en leksak framme, flyttsläng innan bort med allt onödigt gör det så där arkitekt rent. Har du tid över så vist ta mer i trädgården, men en hästgåd säljer på möjligheten att ha häst, kanske det går att hyra en lyxig transport över dagen 
Håller med Kiara. Rensa bort allt onödigt som ligger och skräpar lite här och där så skall du se att det går bättre. Ögonen skall se det man vill sälja och inte bli vilseledd till att se andra saker och missa det viktiga.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4