Nå? Har ni börjat så än?
Ja, är det någon som har börjat så än? Jag har sått en hel drös perenner, de flesta har åkt ut i drivbänken för kylperiod, men en del står kvar här inne i värmen i sina byttor. Jag har fler som ska i jorden men jag väntar lite med dom. Man stillar vårlängtan lite när man sår tycker jag. Nu undrar jag om fler har börjat och i så fall, vad har ni sått för nåt? *nyfiken*
Jag ska så penséer i helgen. I slutet av månaden blir det väl ampeltomat och en del annat.
Har inte ens skickat efter fröer, jag odlar mest grönsaker och det är ingen brådska med dem.
De grönsaker som jag förodlar längst inomhus är nog chili och tomat men jag odlar snabba chilisorter, och tomat sår man ju inte förren 6-8v innan utplantering och jag kan ofta inte plantera ut dem förren i början av juni här.
+Runåbergs har inte kommit ut med sin katalog för 2008 ännu.
Såg att en del sätter ut chiliplantor, hur långt upp i Sverige klarar de sig? Bor vid kusten utanför Söderhamn växtzon fyra tror jag.
Jag tycker det inte passar alls någonstans i sverige att plantera ut chili de gör sig bäst i stora svarta krukor/hinkar. Många chilisorter har lång utvecklingstid så det kan vara bra att kunna ta in dem på hösten ifall man vill att de ska mogna klart. Ska man ändå testa att sätta ut chili så ska man välja att sätta ut dem vid en solig husvägg + välja sorter med snabb utvecklingstid som hinner mogna innan kylan kommer ex. på snabba sorter jag testat Aji blanco cristal ca 55 dagar som är en ganska mild chili, god och ganska produktiv sort, Hungarian yellow hot wax ca 58 dagar som jag tyckte var helt Ok men kanske ingen superbra sort, Sarit Gat ca 63 dagar fin och god sort med gula upprättstående frukter och dessa frukter är det lite mera drag i.
jag har redan plantor uppe , började så i höstas både inne och ute . men det blir väl lite mer nu framåt våren också .

6, den var väldigt fin. har inte sått nåt ännu, har ingen plats för det. Om man inte ska ställa på balkongen (inglasad utan värme)
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Joo!!
Har sått lite olika tomatsorter och smultronspenat och kapkrusbär och nu sticker det redan upp lite här och där i mina burkar. Spännande!
Jag har köpt penséfrön och ska sätta på balkongen.
Nu har både tomat, aubergine, chili, paprika, kronärtskocka, purjolök, sallat, rädisor och en massa blommor grott här.

Tvillingsporre, trumpetblomma, nyckelblomster, dubbel petunia, leverbalsam, lejongap har jag startat med.
Nej, men snart så. Jag sådde perenner i höstas ute och dom har kommit upp. så jag hoppas bara att dom börjar växa till sig snart.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Har sått peenser och Inkakrage och endera dagen åker nog tomatfröna och petunier ner i en låda
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Har sått olika tomater och lite pelargoner.
Måste få gubben att gå ner i källaren och hämta upp blomlådorna så att jag kan så pensérna. Jag vågar inte gå ner själv det finns bara 1 ingång till vår sektionav källargånen och det är i andra änden. Kommer det in nån "skummis" så blir jag fast och kan inte komma undan.
Har börjat titta upp äpple, chili och jordgubbe i min lilla fröodling. Satte även melon (från köpt frukt) för skoj skull men de ser ut att dö när som helst. Äpplet har växt snabbast och är en fröjd för ögat med sina 6 cm ovan jord. Om någon vecka ska jag plantera gullök men gurkan får vänta några månader till.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Purjolöken bör inte stå inne om den är sådd så tidigt. Viktigt att den får ha låga temperaturer och någon enstaka minusgrad klarar den om de är ordentligt uppkomna och ordentligt avhärdade.
Även rädisa och sallat mår bäst att odlas i svalare tempraturer. Rädisor är väl tveksamt om det går att odla inomhus för att få dem något vidare god.
Gurkväxter dit även melon hör är mycket känsliga vid sådd och bör inte sås mer än en dryg månad före utplanteringen om man inte har extremt mycket ljus åt dem.

ja här ska vi börja så lite örter med mera inne imorgon=)