Identifieringshjälp!

Varför kan man bara lägga in en bild åt gången? Man känner sig ju knäpp när man tjatar så här:)

Det känns inte alls tjatigt. Men du kan ev lägga bilder i ditt fotoalbum och hänvisa dit. Annars går det här alldeles utmärkt:
Få se nu på rak arm så är
bild nr 1 - trädgårdsiris
bild 2 - sjutton också- har det på tungan får fundera
bild nr 3 - Rosa Trädgårdsnattviol
bild nr 4 - nåt ogräs? Nja får be om ny bild när blommorna är utslagna
bild nr 5 - Borstnejlika
bild nr 6 - Strandiris
Bilder 7 och 8 - Astible
bild 9 - funkia och hosta
bild 10 - trädgårdsnejlika

Tusen tack Christina!!!!!!
Det här är ju bara den bästa sajten! Min trädgårdsångest kanske tillomed försvinner snart:)

Hej - har kollat runt lite:
bild 2 är Paradisbuske
och bild 4 kan vara Mattram.
Hoppas verkligen din trädgårdsångest går upp i rök! Trädgården ska ju vara din lekplats - där allt är tillåtet. Kom just själv ut till landet och börjar min semester nu i kväll - eller i morgon bitti om man ska vara noga. I rabatterna trängs vilda prästkragar med Rosor och ogräset knölklocka - och jag tycker det ser ljuvligt vackert ut!

Det låter jättehärligt! Ha en riktigt härlig semester! Men vi hörs nog snart igen med fler huvudbry:)

# 7 Kallar jag för Juda silverpenningar. Dom platta bladen är fröställningar. Det har troligtvis varit lila blommor på. Dom blir fina när dom torkat, det är då silverpenningarna kommer fram!

#16 Jag använde bildernas nummer och inte kommentarernas nummer, kanske jag ska tillägga för att det inte ska bli missförstånd. Då är Judas Silverpenningar nr 11. Va fint att du kunde den för den kände jag inte alls igen.

bild 004 tror jag vi kallade "studentmössor"…
Bild nr 001 Ser ut att vara en trädgårdsiris om den har en luden tunga i svalget.
Bild 005 Borstnejlika
Bild 006 Strandiris
Bild 007 Astilbe
Bild 011 Judas Silverpenning
Bild 010 Dianthus
Bild 009 Hosta
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4