Vad är det här för blomma?
Var iväg till Ica igår och kom hem med två blommor. Minns inte vad de hette dock - nåt med palm efter enligt Icas skyltning iaf, kan inte påstå att jag tycker det ser ut som en palm dock… Fast jag ska nog inte yttra mig, blommor är av noll intresse egentligen.
Hur som helst - vad är det för blomma och hur ska den skötas för att inte gå samma öde till mötes som mina gamla uttorkade kaktusar och garderobsblommor? 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Närmre bild på bladen
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Jag tycker det liknar betelpalm (Areca catechu). De brukar normalt ha lite glesare med stjälkar men jag tror det är det ändå. Betelpalmen måste ha regelbunden vattning och jorden får aldrig torka ut. Några blad är skadade av torka troligen i butiken eller ännu tidigare. Ljus placering men inte direkt sol och regelbunden gödselvattning under vår och sommar.
tror det är en kentia palm .

Jag är övertygad att det inte är kentiapalm (Howeia forsteriana) då de bör ha fått sina flikiga blad i den storlek som bilden visar. Innan bladet är utvecklat är det bara två flikar, men bladnerverna är inte lik kentiapalmen då den har tre mera markerade bladnerver. Jag tor fortfarande att det är betelpalm.