Bot mot sommarsveriges vampyrer.
Jag tror inte att jag är den enda som får totall fnatt av alla dessa mygg som tvunget skall överfalla en varje kväll när man är ute i trädgården. De kan förstöra den mysigaste grillfest med sina kliande små bett.
Kanske får jag lov att komma med ett litet tips?
Köpte ett myggmedel som heter OFF i våran matvarubutik. Det finns i många olika former, som spray, roll-on, våtserveter och i en liten flaska med kräm som man kan smörja in sig i. Och det är helt KANON. Sedan jag började använda det har jag inte fått så mycket som ett endaste myggbet, inte ett enda! Dessutom skall det enligt etiketten även ge ett vist skydd mot fästingar och diverse andra små stickande varelser.
Hoppas att det är okej med lite reklam så här i forumet.
Mvh: Therese

Här är en som tacksamt tar emot tips av den sorten…
I år är dom jobba dom små vampyrerna som ser mig som ett vandrande smörgåsbord…. *ler*….

En tröst - måhända klen: Om du tillbringar sådär tjugo år i samma trädgård, blir du så immun mot myggen på just den platsen att du inte får några kliande myggbett. Men det gör tyvärr fortfarande ont när de sticks.
Vet inte om det funkar för alla. Gör det för mig. Men jag får kliande myggbett om jag reser och hälsar på folk i någon annan del av landet………

I år tycker jag det varit överj-igt med myggen, de blir så stora bett och det kliar och fyyyyy - så jag tar tacksamt emot tips jag oxå:)

Ja Pia jag kan bara hålla med…. jag brukar visserligen reagera … men inte som i år…. jag svullnar upp och svullnader som är 3-4 cm om inte mer…. i diameter….. blir jag biten på ett finger så blir det dubbelt så stort….
Så jag tar också alla tips jag kan få…
B-vitamer ska vara bra att äta…. har provat o visst fungerar det MEN man bli så hungrig *ler*…. inte bra