Köksträdgården i förfall
Den här sommaren har min köksträdgård totalt förfallit. Om jag törs ska jag ta en bild i morgon och visa er eländet. Jag tog mig lite vatten över huvudet med rabatter och Rosor och hann aldrig med att rensa bort naten. Den har fullständigt tagit över och nu känner jag mig litet uppgiven.
Får nöja mig med att potatisen blev lyckad 

Gud så skönt och höra att det är någon annan än jag som har "misslyckats" med köks-rabatten.
Vi har vattenföbud här och allt är som en oas. OK. vi får vattna med kannor. men vad hjälper det när det är 30grader på dagarna….suckar…
Jag hade stora förväntningar om att jag ville ha örtryddor och allt, men men…
Men Christina, tänk på en sak…även den bästa
kan misslyckas! 

Mm - men jag vill bara blunda när jag går förbi……..

Jag blundar alltid när jag går ut i "trädgården" :-))
Om du vill slippa att rensa köksträdgården nästa år så köp då svart agrylväv kommer inte ihåg vikt/m2 men tror 100g/m2 den är så tät att man inte ser igenom de finns en som man kan se igenom.
Sen täcker du in ditt trädgårdsland med den å de går att vattna igenom den men tänker du nu hur skall jag kunna så frön tjaa de mesta som går att dra upp som planter skall ju dras upp som plantor men morötter odyl funkar ju inte så då tar man 1"¤4" vanliga brädor och gör långsmala enkla lådor säg 20 cm bred å sedan vilken längd som passar därefter så klipper man upp agrylväven som en slits så att man sedan kan häfta fast agrylen på sidorna sen är de bara i med planteringsjord å så morötter så brukar jag göra i en del av växthuset men sådde olika örter och sallad och salladslök i dessa lådor som då är 10 cm höga fast mina är gjorda av gammal panel en tar vad en har :-)
Gjorde en sökning nu och troligen är de 50grams väven jag har den finns hos lindblomsfrö
här lite material http://www.sjv.se/download/18.1c3e3fb10730bee9ad8000988/Kultur-+markt%C3%A4ckning+material.pdf
mvh/bjorsa

Vad skönt att höra att inte bara jag har något man skäms över i trädgården….

Om man nu skall tala om hur de ser ut här så nää vet inte har liksom inga rabatter eller välskött gräsmatta påminner nog mest om en reclaimad åkerlapp men vill ha en vacker trädgård nån gång men kommer aldrig igång då jag inte vet i vilket hörn jag skall börja eller om jag skall börja från huset kanske hmm men sen är de ju bara smacklera här usch nä ta de nästa år :-)
#4 Gläds åt dina vackra Rosor å rabatter å njuta av dom
mvh/bjorsa
Jag har slutat att så morötter och rödbetor och sånt som bara skapar stress och dåligt samvete. Det blev ju inte särskilt stor skörd heller, när allt kommer omkring, utan mest ogräs :)
Ett litet potatisland har vi för att få egen nypotatis och det måste gås över med en kratta 1-2 veckor efter att potatisen satts i jorden och då får man bort de ettåriga ogräsen. Det fick jag lära mig av min far i min ungdom och det var ett bra tips.