Trädgård iFokus

Trädgård

Etikett: annat-som-lever
Läst 1962 ggr
catcat69
0

En favorit till

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är det nyaste tillskottet i min växtsamling. En Julros med dubblablommor som ska få växa tillsammans med de andra under/brevid ormbunken.

Eftersom det inte finns nån snö så är man ute och kollar om det är några vårlökar som sticker upp eller nåt annat som händer ute i backen. Hur ser det ut hos er, vad händer?

Har inte kunnat gå på Formex idagarna utan hoppas på de andra trädgårdsmässorna i mars -april. Kommer ni att gå på några mässor i år eller några andra evengemang? Jag har som mål att bila ner till Guldsmedsgården och kolla in pioner.

Christina
0

Jag har missat Formex men kommer att vara med på Trädgårdsmässan i Stockholm och stå i Rosensällskapets monter. Kanske jag får träffa många från Trädgård iFokus där?

moondancer
0

ooh, julrosor är underbara…viran har blommat konstant sen i slutet av november, tackvare den milda vintern.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

elenor
0

Vilken fantastisk julrosbild, catcat 69!

Köpte själv en dubbel julros förra sommaren, som jag hoppas blir fin. Men de brukar vilja ha några år på sig innan det blir så mycket till blomning.

Renate
0

Ser att ni pratar om trädgårdsmässan, när är den?

Renate

catcat69
0

Nu kommer jag inte ihåg det rätta datumet men runt 10-14 april. Älvsjömässan. Sen hade vi Sollentuna tidigare i mars nångång.

Diana61
0

catcat69, underbart vacker julros. Här är hyacinter, påskliljor och krokusat på väg upp !!! Inne i Enköping efter Sparbankens fasad blommar vintegäcken för fullt!!!

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Renate
0

#5 tack så mycket!

Ska försöka att ta mej dit,  brukar åka på formex då jag har haft butik. men han inte med detta året.

Renate

Christina
0

10-13 april är det i år Trädgårdsmässa i Stockholm. Kom och hälsa på mig där jag står i Rosensällskapets monter.

Diana61
0

Skall ske Christina om jag bara kommer iväg, för jag vill träffa Andreas från Buxus som skall tälla ut för första gången.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

catcat69
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kommer också, hoppas bara att fröet i magen har kommit UT innan dess,men den är beräknad till 28 mars.

Renate
0

Ska komma och hälsa på dej.  Kan kanske få lite tips till mina Rosor. Jag älskar Rosor men har väl inte så bra tur med dom, antagligen fel jord. Har en stor trädgård på 3000 kv med mycket grus och sand, har försökt att förbättra jorden men det är som om gruse och jorden äter upp den nya jporden för den varar bara ett tag 1-2 år. Och vi har kört dit mycket jord kan jag säga ett år körde vi 4 ton.

Hälsningar Renate

Renate

anki1
0

Ska försäka att komma då.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Christina
0

#10 Vilken söt mage.

Oj så kul det vore att se er alla i verkligheten. IRL som vi datanördar säger.

elenor
0

Renate, du kan kanske få litet tips om du söker på Nils Åkerstedt. Han har odlat både Rosor och andra trädgårdsväxter i sand med gräsklipp under många år. Han kommer att hålla föredrag i vår lokala trädgårdsförening nu i vår.

Beba
0

Det va en vacker julros,visst e dom underbara..Söt mage,ja nu önskar man att tiden skall gå fort tills den lille,lilla ska titta ut.Men sista månaden brukar gå sakta i väntans tider..