Måste ha varit en upplevelse. Fick du någon favorit? Har du någon/några bilder vi kan få se? Älskar att se andras bilder.

Jag har bilderna i min dator på landet. Skall försöka skicka några när jag åker ut igen i morgon kväll. Mina egna Rosor kan ni se på min hemsida http://ettansgraphic.4w.se. Penny Lane är ny för i år (en liten knopp är på väg) så den har jag ingen bild på.

Fantastiska fuchsior du har. Har klickat mig igenom din hemsida och det var en trevlig tur. Ska jag lägga upp den bland länkarna här under 'Medlemmarnas egna hemsidor'? Blue Bajou har jag inte sett förut. Är hon krävande?
Penny Lane köpte jag från Rosenposten men hon verkar nästan död. Av fyra små bruna grenar blev det bara en som har fått små gröna blad. Eftersom hon kom i jorden i slutet av maj borde hon vara en liten buske nu. Tror jag skaffar en till och sätter intill i höst för säkerhets skull.

Ja, tack. Du får gärna lägga in min hemsida.
Jag samlar på fuchsior och pelargoner också förutom Rosor förståss. Har över 110 fuchsior just nu. De har börjat blomma en efter en. Jag har haft dem nergrävda på tre olika stället under vintern.
Min Penny Lane är rätt fin. Köpte den början av maj och den blir en fin liten buske (hoppas jag ju).
Blu Bajou är en blå ros. Den frös ner i vinter men kom igång med två fina grenar som nu har knoppar som slår ut vilken dag som helst. Den hade de på Trädgårdsföreningen också förra året. Vi gick igenom parken i våras och då var den liten men levde. Nu fanns den inte kvar. Den måste ha dött för dem. Den är en polyanta ros förädlad av Kordes 1993.

Nej, den heter någonting med Wings. Skall försöka hinna gå till parken i nästa vecka när jag åker hem och tvättar och skriva upp namnet.

Då vet jag - Golden Wings - som jag inte har. Den och Jacqueline du Pré står högt upp på min önskelista.