Första smultronet
Idag har jag skördat ( det vill säga mumsat i mig) det första röda smultronet från våra balkonglådor. Ååååh, lyx lyx lyx! Härligt att även en liten balkong kan ge så mycket odlarglädje! Fick även hemodlad ruccola i salladen till lunch - det är ytterligare en växt som definitiv kan rekommenderas för balkongodling! Det bara sprutar fram nya blad hela tiden!
I alla fall - ville bara dela med mig av lite lycka… Vad har ni kunnat börja skörda av?

Idag först? Hmm… i och för sig så vet jag inte hur smultron växer i balkonglådor.. men jag har ätit smultron lite då och då de senaste 3-4 dagarna på min kvällspromenad…
Kan tänka mig att det känns lyxigt att kunna få något sådant gott ute på balkongen :)
Vart i Sverige bor du? Kan det ha någon inverkan på smultronväxten.. eller är smultron senare om de växer i låda/kruka på balkong/trädgårdsland?
Jag hade vissa planer på att försöka odla lite smultron i kruka eller liknande här utanför huset. Kan inte gräva rabatt då jag inte har rätt att bruka gräsmattan för sådana saker… Men med krukor och lådor tänkte jag försöka få ett eget litet trädgårdsland utanför dörren, fast det lär väl inte bli förrän nästa år.. misstänker att det är lite sent att få något i år tyvärr
Hoppas smultronet smakade gott!!
/Carola

Bor i Mälardalen…så min enda ursäkt är att jag var sen igång med planteringen.

Ja.. men det förklarar allt :) Sen kan vi alla vara ibland, vi är ju trots allt inte mer än människor.. hoppas jag :)
/Carola

Härligt att du delar med dig av denna lycka! Det allra första smultronet - känner smaken på min tunga……
Dock inga smultron här hos mig ännu. Jag går fortfarande och tittar på karten. Nu efter regnet och med den utlovade återkomsten av värmen, så kommer de snart.