Mitt första vårtecken
Jag har hittat mitt första lilla vårtecken…..En ensam liten blommande snödroppe. Tjoho nu blev jag glad.

Mitt "vårtecken" idag är att jag har ringt och beställt mitt nya växthus som ska levereras om ca 4 veckor! Jag är så glad,så glad!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Jag såg både snödroppar och vintergäck Längtar.
Jag har sett krokus som har kommit upp så långt att jag tror jag snart får se knoppa. Jag bor i Stockholmsområdet. Narcisserna är oxå på väg,men inte så långt komna som krokusen. och blåsippsblad får se om det finns knopp på dom.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Här är också många blommor igång redan! Vintergäck blommar i stora fält, snödroppar har slagit ut. Julstjärnorna förstås, men de blommar ju nästan året om.
Det här är ju normalt tidiga vårbommor, så det är inte så konstigt att de kommit så här långt, men döm om min förvåning när jag hittade två blommande klosterliljor igår! De brukar ju blomma långt senare.
Det blommar även - fast med väldigt korta skaft - en röd primula med gula kanter, en vanlig gul gullviva, en rosenplister, vintergröna och en krokus.
Är speciellt nyfiken på en snödroppe, som håller på att slå ut. Den har så "rund" knopp, så jag väntar mig, att det är en med dubbla kronblad.
Planterade några olika sorter av sådana dubbla förra våren, när en vänlig bekant köpte in dem till mig på en snödroppsresa till England.
Jag har bara sett vintergäcken i full blom. Härligt!
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
en liten snödroppe håler på att slåt ut här.

Har också sett vårgäck i Stockholmstrakten. Men minns med viss fasa hur det var för ett par år sedan, då mina rosbuskar började få bladknoppar i februari. Och sedan kom vintern i mars. Förlorade flera års tillväxt då många buskar frös ned.
Mina tulpanlökar har börjat titta fram redan. Vitlöken är ovan jord också. Bor i Blekinge.

Här i Borås under snöslasket såg jag snödroppar och några vintergäck.
Kram :)
Tulpanerna har vad jag sett inte börjat komma ännu