Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 4183 ggr
Diana61
0

Prydnads Gräs ?

Hejsan på er!

Jag undrar hur det är med spridningen i trädgården om man planterar olika prydnadsgrär? Blir det ett ogräs eller kan man utan problem hålla efter dom utan att bli tokig?

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Christina
0

Det  enda prydnadsgräs jag har är randgräset.  Se i bakgrunden till höger på bilden. Det sprider sig med underjordiska utlöpare, men jag tycker inte att det är något problem att rycka bort det som kommer upp på 'fel' ställe. Nu har jag mina plantor på ganska mager jord.  vet Det sprider sig något snabbare, om det är i en välskött och gödslad rabatt.

Christina
0
Diana61
0

Vad läcker ditt randgräs ser ut i den rabatten! Den sticker verkligen ut och fångar ens blick! Vill även tacka till de fina länkarna. Lampborstgräset tycker jag är så läckert. Tråkigt att jag ej funnit den i år så jag kunde ha den nu, men jag får leta tills nästa år.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Lise-Lotte
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gräs är härligt - rörelsen i vinden och hur det låter och förstås vackert att se på. Randgräset får man hålla efter men som Christina säger så är det lättplockat.

Diana61
0

Hur är det med darrgräset? sprider den sig lätt och vilt?

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Christina
0

Jag har det vilda darrgräset på min äng. Föreställer mig att det frösår sig.

Diana61
0

Saken äe ju den att jag ej vill ha det till ett aggresivt ogräs.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Christina
0

Darrgräset vill ha det magert, så det är inte troligt att det sprider sig ohämmat i de rabatter som gödlas.

Diana61
0

OK, jag håller ett öga på det.Flört

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4