Låg aktivitet
Just nu är det väldigt låg aktivitet i trädgårdarna verkar det. Just nu borde trädgårdsintresset vara i starkt stigande vart efter ljuset kommer tillbaks. I trädgården kan ju beskärning göras om det blir några torra dagar. Om nu inte trädgården behöver så mycket uppmärksamhet kan ju krukväxterna behöva lite mera uppmärksamhet.
Skriv inlägg och frågor. Konkreta frågor ska jag försöka svara på. Mera allmänna frågor har jag svårare att svara på eftersom det lätt blir mycket långa inlägg.
Mera inlägg gör att flera besöker sidan och aktiviten ökar igen. Men tystnad minskar bara aktiviten då det inte är roligt att besöka sidan om det inte hänt något nytt.

Är det försent igen att beskära vinrankan i växthuset? Ej tuktad på flera år.Tänker på det på sommaren och en bit in på hösten men får bara konstatera att det nog blivit för sent igen…..
Hur gör jag?
Jag har hört att man ska beskära vinrankor mellan jul och nyår så det kanske inte är så sent i alla fall…
/Maria

Det beror mycket hur vädret utvecklar sig men jag gissar att denna vinters väder innebär att man bör undvika beskärning av druvor härefter. Risken känns mycket stor för blödning och det kan innebära stora skador på plantan. Då är det bättre att beskära dem under sommaren istället eller spara till nästa år. Alternativt gallring av blomklasar eller ännu hellre strax efter blomningen.