Växtmarknad med utställning i Uddevalla 10/6
Nu på lördag (10/6) är det dags för Bohusläns största växtmarknad! Den hålls i Regementesparken, I 17, i Uddevalla kl 11-14. Det blir också växtutställning, kaffeservering och lotteri på skänkta växter. Arrangör är Trädgårdsamatörerna i Bohuslän-Dalsland. Missa inte detta tillfälle att få tag i växter du kanske inte hittar någon annanstans!
Olle

Vilket bra tips! Önskar jag själv vore i krokarna. Lyckliga ni som är det.

LarsOlof - foton och rapport vore kul!

Exakt, en rapport därifrån vore jätteskojigt. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag är inte inne här så ofta och äger ingen digitalkamera, men kan rapportera att marknaden blev väldigt lyckad. Många trevliga odlare sålde intressanta växter och massor av besökare kom och tittade och handlade. Dessutom var vädret perfekt. Själv sålde jag bl a fjädernejlikor, storklockor, aklejor och irisar - åtta fulla påsar hade jag med mig dit och bara två hem! Då hade jag föstås handlat lite också, bl a Echium, Silene, våradonis och dvärgklint. Tyvärr är säsongen nu slut för växtmarknader på ett tag - jag hade inte haft något emot ett par till! :)
Olle

Roligt med marknader där man kan köpa av och sälja till varandra. På min ö ordnas en växtbytardag i maj. Som jag alltid lyckas missa och som f ö ligger så tidigt i säsongen att jag haft svårt att gräva upp plantor. Nästa år kanske.
Hoppas någon nappar på ditt byteserbjudande. Finns här någon i dina trakter? Bor du nära Uddevalla?
Jag bor utanför Svenshögen, tre mil söder om Uddevalla.
Olle