Trädgård iFokus

Trädgård

Etikett: annat-som-lever
Läst 1317 ggr
Pehpsii
0

Kan det inte bli vår snart?

Jag bara sitter här och väntar på våren nu. Fick en del trädgårdsböcker i julklapp och är så himla inspirerad och taggad på att gå ut och börja göra fint! Vi flyttade ju hit i oktober så jag hann precis ner med björnbärsbuskarn, ett äppelträd och lite vårlökar.

Nu har jag planerat och ritat och tänkt och har hela skuggsidan klar, ett hörn där jag ska ha min kryddträdgård, vart jag ska ha rosorna och vad jag ska ha runt dem + ska ha en liten minidamm med vattenväxter. Sen ska det även införskaffas en hängmatta så man kan bara ligga och mysa i sommar sen (=

Ja, som sagt. Var är solen? komsikomsi!

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Maria
0

Idag kom det lite sol i Göteborg efter regn, regn, regn. Jag blev nästan bländad.

Så roligt att börja från början med din trädgård. Du måste uppdatera framigenom med bilder.

Lycka till!

/Maria

moondancer
0

det vände redn inna jul…det blir bara ljusare och ljusare varje dag nu. Hurra

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

flaxss
0

jag längatr med till våren/sommaren , har planterat en massa skojjiga växter nu i höst som jag lägntar till att se blad och få att växa och börja odla .

har bland annat planterat olika kiwi,fikon,fler palmer och så nya klätter växter och så en guldbladig catalpa och en massa annat skoj . och alal höst sådder längatr jag till . åhh så mycket som jag lägntar till . att bara vara ute och vattna . ja , jag lägntar så mycket

Maria
0

Kan man plantera på hösten? Hur gör du då?

/Maria

Bjornen
0

Du kan plantera växter utomhus året runt, men det är enklare att gräva om inte marken är tjälad.

Mariana-clarissa
0

Jag är så trött på att proppa in växterna inomhus…

Där dom smutsar ner och samlar banan-flugor..

Så ska dom ju vattnas i tid o otid…

Så jag längtar dessutom efter värmen som kommer snart

flaxss
0

bumbleboo -- att flytta växter och plantera är oftast bättre att göra under hösten än sommaren sen vår . även tidig vår är en bra tid att plantera eller flytta . men som bjornen skrev man kan plantera åretrunt så länge det inte är tjäle . dock är det sämre under vinter och sommar för flytt av växter . jag gör som vanligt när jag palntera under hösten . många växter får en god etablering under hösten då det är svalt men fuktig och ingen hård kyla plus många växter har även rotaktivitet under tjälen exempel Rosor har en rotaktivit när det är runt +6c +10c .

Christina
0

Jag planterar med framgång Rosor under november hos mig. Bra tid eftersom det inte finns så mycket annat att göra i trädgården då.

Maria
0

#7 Hade ingen aning om detta. Så kul, man lär sig alltid något nytt härinne…

/Maria

zeretki
0

Jag är otroligt sugen på att sätta frön nu!

Mariana-clarissa
0

Snart är det dags att sätta igång med vårjobbet…

Sätta från kan man väl göra redan nu inomhus..?

Så ska jag köpaen uppodlad tomat