Myggbiten till oigenkännlighet
Nu har jag pracis varit ute och vattnat och börjat rensa upp i mina land. Jag bli tokig på alla mygg som bara älskar mig!!! Jag såg ut som en stolle i trädgården med sjalar virade runt hela huvet och resten av kroppen med för den delen:) Jag antar att kvällen inte är bästa tiden för trädgårdsarbete?! Nu sitter jag här och ser ut som hejsan med bölder i hela fejat och sippar på ett glas vin och käkar choklad istället, glamoröst va!
Har ni andra redan fattat att man inte ger sig ut efter 6???
Kära hälsningar Petra

Nä har inte fattat det tyvärr. Men tror man utvecklar viss immunitet mot myggen på sin egen ort efter några år. Jag känner obehaget när jag blir stucken, men får knappt några svullnader längre.
Minns att vi hade hand om en jämnårig lekkamrat en sommarvecka, när mina pojkar var små. Mina killar blev bitna men fick inga utslag, men hon som bodde i Skåne om somrarna, blev så uppsvullen att vi knappt vågade lämna henne tillbaka till föräldrarna.
Och du är ju ny i din trädgård?

Ja, jag är ju det. Jag få väl gå ut naken efter mitt vin och helt enkelt härdas!
Det är ju oftast kvällstid man är lite ledig med småbarn i huset så då skyndar man sig att hitta på nåt så fort de somnat. Det är bara att stå ut i några år:)
Det blev ialla fall fint i landet jag hann med! Mina jättevallmo blommar till tusan nu och det är hur många knoppar som helst kvar.

Jag satte en jättevallmo förra året och den har ett par stora knoppar. Är så rädd att missa blomningen, jag som vistas i stan under veckorna och bara kommer till landet och trädgård under helger. Antar den är sen eftersom den är så pass ny. Men du har förstås också en sydligare zon än jag.

Blivit helt fascinerad av av sajten entomologi.se.
Inte för att jag tror precis att du blir försonad med dina myggor av att läsa hur de 'sticker och sågar sig in för att komma åt ett blodkärl'. Huga!