Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterlökväxterknölväxter
Läst 2112 ggr
Lisko
0

Mina fina tulpaner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste visa en bild på mina fina tulpaner Holland Princess som jag satte i höstas. De blommar så här sent här uppe i norr och doftar ljuvligt.

Pia
0

Åh så vackra! Jag är riktigt tulpantokig jag, och de här var ju av en sällsynt vacker färg:)

Jag var på en fantastiskt fin tulpanutställning på Ulriksdals orangerie i våras. La in lite foton på Hemmet då, skall se om jag hittar länken dit…

Pia
0

Så där, här är länken till den tulpantråden.

Christina
0

#0 Så ljuvliga. Och doftar de också? Vill pröva dem. I år var det första gången på länge som jag fick ha tulpaner i fred för odjur. Tror det beror på att min man vistats i sommarhuset hela våren, nu när han gått i pension. Så jag vill testa ännu fler i höst.

#2 Den tråden hade jag helt missat men så var det också före min tid på iFokus. Är det en återkommande vårutställning? Magnifikt.

Den här tulpanen och den här såg jag på Chelsea Flower Show och tyckte färgerna var fina. Buhu sade maken som gillar färg. Men jag tyckte de var rätt spännande. Bilderna är lite dåliga - måste ha skakat på handen i den omänskliga trängsel som rådde där.

Pia
0

Jag tror det var första året i år, oroligt mycket vackert att se ialla fall. vet ej om det blir något återkommande.

Jag tycker de var läckra jag med, ser nästan inte ut som blommor med så mycket grönt i sig. Udda inslag i rabatten om inte annat:)

Christina
0

De här traditionella - en påsblandning från Coop - fick jag behålla hela blomningen ut i år. Ja visst vore det kul testa andra färger också?

Faxlin
0

Jag älskar Papegojtulpaner. Men har inte fått tag i sådana som jag planterade id vårat förra hus tyvärr. Hittar jag sådana så blir det tuplaner igen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars