Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 68 ggr
Staffan
4

Lite vemodigt

Så var det då dags. På tisdag börjar skolan så idag beger sig grabben och jag tillbaka till stan så från och med nu blir det mest helgtid härute i stugan. Får hjälp med att vattna i växthuset vid behov så jag behöver inte ta in alla gröna tomater ännu. Men det är ändå symboliskt när skolan drar igång och man börjar vara mer hemma i stan än här i trädgården. Det är redan väsentligt mörkare på kvällarna och de senaste dagarna har vinden tagit i träden på ett sätt som hör hösten till.

Känns vemodigt också att behöva lämna ekorren här även om jag är ganska säker på han kommer säkert klara sig fint; har inte gett honom onödigt mycket så att han klarar att hitta mat i skogen råder det inget tvivel om. Däremot kommer han säkert komma hit och leta efter oss… :-/

Förhoppningsvis vänjer han sig vid att vi kommer tillbaka, men mer sällan.

Nu får man istället se fram emot hösten med alla sina färger, svampplockning och eldning i öppna spisen.

// Staffan

Sindri
1

Men vemodigt är det ändå….

Herveaux
1

#0: Oh… 🧡 Jag tror det är en sak som gör årstiderna så speciella, just att man vet att det är en begränsad tid innan det är dags för ett nytt kapitel av året.

// Harley

Maria
1

Jag minns det vemodet sedan vi hade vårt sommartorp.
Vi var visserligen där varje helg men just när sommarlovet var slut…

/Maria