Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 92 ggr
Staffan
1

En bra sommar?

Tycker ni på det stora hela att det varit en bra sommar?

Jag tycker det. Nu har vi haft en massa sol och värme så ingen kan klaga på att det var dåligt väder, och det är ju en vinst bara det… :)

Däremot så saknar jag ännu åskan, den har inte visat sig här där jag vistas. Samtidigt vill jag minnas att det är nu i augusti de där åskvädren brukar dra in, det är bara att hålla tummarna för att det gäller även i år.

// Staffan

beem
1

Sommaren har varit alldeles för varm. Ca 3 v med temp 30-33° är lite för mycket. Vi har haft åskväder som jag aldrig tidigare upplevt. Sist var det åska på natten och det blixtrade i alla väderstreck. Man hann knappt se mörkret. Det var många blixtnedslag och brand pga detta. Vi har haft 2 rejäla åskväder då jag nästan trodde att nu går jorden under 😃 Har?aldrig tidigare upplevt så mycket åska och så många timmar..
Såg nu på väderappen att ett åskväder närmar sig nu i natt också.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

• Redigerat 2025-08-05 00:21 av beem
Tarotstollan
1

Det har varit för varmt. Ett enda åskväder har jag hört och det var utanför för staden och bestod mest av lite muller och en enda blixt.
Ser fram emot lagom temperaturer och regn, vilket vi har just nu.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

beem
1

#2: Hör har det regnat idag. Så härligt. Luften var så sval och frisk.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Sindri
1

Maj var för kall, det har blåst för mycket, värmebölja är inte kul, det ostadiga nu med blåst är inte heller roligt.
Det får gärna regna på sommaren, men inte komma såna mängder på en gång.
Växtligheten gillar det inte heller.
Blåsten är nog det jobbigaste med nutidens väder. Även om det är sol blir det obehagligt med stark vind.
En gång har vi hört det mullra lite, men det där riktiga åskvädret som verkligen rensar luften saknar vi.
Nä. Vädermässigt får den här sommaren inte godkänt.

Maria
2

Sommaren har varit härlig. Varm och skön.
Vårt lille barnbarn var till och med "trött på att bada". Då har det varit fint väder😉

/Maria

Loris M
1

Jag tycker att sommaren har varit härlig och varm, även om den kom så sent. Växter och odlingar behöver värmen och jag skulle vara glad om vi kunde få en varm augusti också så tomater hinner mogna. Om man nu ska klaga på något så är det sniglarna som käkar upp alla mina paprikor. 😄

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

• Redigerat 2025-08-05 08:33 av Loris M
Draken
0

Det har, periodvis, varit alldeles för varmt. Nu är det jätteskönt med sol och 17 grader, efter några dagar med ordentliga skyfall.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Staffan
2

Jag kan hålla med er om att det är jobbigt när det är för varmt. Å andra sidan känns det ännu tråkigare om det aldrig blir någon sommar. Senaste dagarna och den här veckan som kommer nu ser det iaf ut att bli skönt väder. Det har kommit en hel del regn här också så nu känns det som att naturen mår bra.