Solnedgång eller soluppgång?

(Bild tagen igår, efter kvällsdopp i nu 23-gradigt vatten.)
Föredrar du solnedgången eller soluppgången, om du får välja?
Ladda gärna upp en bild om har eller tar någon! :)
// Staffan
- Redigerat 2025-07-25 19:54 av Staffan
Jag tror inte jag kan välja. Båda upplevelserna är så speciella på sitt eget sätt.
Jag har tyvärr ingen bild.
/Maria
Jag kan inte välja, jag vägrar. 😅
Båda har sin egen charm och är ett magiskt sätt att avsluta, respektive starta dagen med.
// Harley
Solnedgång. Av den enkla anledningen att det är den enda av dom två som jag personligen kan njuta av och uppskatta utan att må absolut pyton på köpet. Jag är nattmänniska i grunden, soluppgång är alldeles för tidigt för mig. 😅😂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Svårt val. Tycker helt klart det är mer speciellt och hoppfullt att se soluppgången, eftersom det är så sällan man verkligen tar sig tid att göra det.
Jag har fina minnen av när jag haft disciplin nog att gå upp för att vara ute och fota när det är soluppgång. Solnedgångar får man liksom alltid på köpet på något sätt.
Bjuder på en timelapse tagen från min mormors hus över Laholmsbukten.
Mvh // Johan

#1 #2: Förstår er. Ni gör rätt i att vägra välja. På något sätt är dom ju varandras exakta motsatseroch exakt lika fina på sina egna sätt.
#3: Jag är likadan. Så här sommartid till den grad att det är lättare att stanna uppe tills soluppgången kommer… :)
#4: Härlig film! Underbart att kunna få se solen stiga upp över ett öppet hav på det sättet. Av någon anledningen fångar även molnens rörelser i början av filmen mig på ett skönt sätt :)
Köper direkt argumentet att soluppgången känns mer hoppfull. Det är liksom där dagen startar och vi har allt framför oss (inklusive solnedgången). Så här sommartid ser jag nästan uteslutande solnedgångar men vintertid tar jag del även av soluppgångarna och dom är precis lika fina.
// Staffan
Har jättesvårt att välja. tycker båda två är jättevackra 😊

Soluppgång

Solnedgång
Svårt att välja men säger solnedgång, mer färger och man vet att nu börjar lugnet för en nattmänniska.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!