Min första träff med iFokus
Min första träff med iFokus var då jag googlade efter trädgårdssidor. Då fanns det en som hette Christina , om jag inte minns fel, som var väldigt duktig. Därefter kom Björn. Ingen av dem verkar finnas aktiva i sajten..
Därefter upptäckte jag det stora utbudet av sajter. Här finns någon som nästan passar alla.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Sökte efter bra akvariesidor på nätet och hamnade på Akvarium (då hette den Akvariefisk). Där fanns många kunniga.
Mitt första möte med i fokus var 2008 i februari om jag minns rätt ramlade in på dåvarande medialt idag spiritualism och allt det här med forum var helt nytt och jag visste inte ens hur jag skulle skriva och svara i trådar jag hade aldrig sett något forum förr så jag var helt bortkommen 🤣 och att jag ens lyckades bli medlem då med annat nick men jag följde instruktionerna skrev mitt riktiga namn på den tiden dumt nog men är man gröngöling så är man och jag fick lära om annat med åren 🤣 sen har jag kommit och gått haft lite svängdörr på i fokus men alltid återkommit för här är det jäkligt bra jag trivs och har inga andra sociala medier men i fokus det känner jag passar mig alldeles utmärkt bra 😎
Christina kommer jag faktiskt ihåg och när jag ser på hennes profil kom hon med redan 2006 men det är inte en person jag har haft att göra med men jag kommer ihåg namnet så även Björn men det är lite mer diffust men någon liten klocka ringer även där.
Det här är så många år sedan och ett par år innan jag själv kom med och jag har en positiv syn på i fokus och deras ledning men jag har också sett mobbning på forumen genom åren som jag inte kan acceptera men kanske är det så att det alltid bildas grupper emot varandra som skapar en utstötthet som är helt obefogad.
Jag har utsatts själv och så gör andra har och gör inget hemligt med det men ska det vara så att vissa blir utstötta när det är forum som är till för alla något är snett där.
Är vi inte alla lika vi möts från olika världar alla får vi plats men sån är inte verkligheten den ser helt annorlunda ut i internetvärdlen och iFokus slipper inte undan det är alltid en kamp.

Mitt första möte med iFokus var på ett kafé (Mojo) i Stockholm när vi pratade om hur vi skulle utforma sajten. Minnas att vi faktiskt skissade upp första versionen på servetter… :)
#4 #5: Sociala medier är knepiga. Som du säger så verkar det nästan ligga i människans natur att vilja ha konflikter. Ofta helt i onödan. Eller så är så att det finns människor som vinner energi på att bete sig illa mot andra?
// Staffan
Det är så lätt att missförstå det som är skrivet. När man ses i verkliga livet så utgör ju kroppsspråket en stor del av kommunikationen. Det missar man helt i vanlig text. Emojisar kan inte alls ersätta det.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

#7: Vi kanske bara behöver fler emojis? ;)