Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 104 ggr
Staffan
3

Trädgårdsslangen - ett hel*ete

slangen.jpg

Någon mer än jag som alltid får problem med trädgårdslangen när man ska vattna något som ligger en bit bort? Det är helt sjukt hur svårt det ska vara att dra ut den utan att den viker sig någonstans på vägen. Nästan lika sjukt som hur trassligt det ska vara att linda upp den igen när man är klar… 😂

Den lilla vindan/ställningen som den såldes med måste vara något av det sämsta och skruttigaste vår civilisation skapat.

// Staffan

Maria
0

Haha. Tack och lov har vi så litet så det inte blir några problem 😉

/Maria

oh-la
0

Får tipsa om vindor som rullar upp sig själva. Helt fantastiska! Vi har en från gardena. Inget trassel och inrullad igen på ett litet kick 😁

Sindri
0

#2: Det är såna man sätter upp på väggen eller?
Vi har en vagn och den funkar hyfsat bra, men visst blir det krökar och stopp ibland. Men maken vägrar nog borra i fasaden…..

Staffan
0

#2 oh-la

Har en kollega som gav sin fru en sådan här i present i våras:

https://www.clasohlson.com/se/Gardena-RollUp-XL-slangvinda,-35-meter/p/31-6244

Han säger att det är den bästa present han gett henne. Den slår alla andra fina saker han gett henne under de nära 20 år de varit tillsammans. Men det känns ju rätt saftigt att lägga ut 3.000 spänn på en trädgårdsslang.

// Staffan

Maria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då får jag väl bekänna att trots vi bara har ca 100 kvadrat trädgård har denna☺️

/Maria

Staffan
0

#5 Maria

Haha! Då får jag bekänna att jag har 2400 kvadratmeter tomt och jobbar med slangvindan på bild i första inlägget… :D

Maria
1

#6 Jag lider med dig😃

/Maria

oh-la
1

#6 just av den anledningen, vi har 5000 kvm och slangen blir hur jäkla lång och otymplig med tusen vikningar och stopp 😂 var därför vi köpte vöpte våran. Värd varenda krona, framför allt eftersom slangen alltid MÅSTE in för robotens skull. Aldrig något trassel, och den rullar in på ett kick. Kan knappt begripa hur man orkar hålla på med en vanlig med vev, framför allt med lite större tomt. Du ska ha cred för det Staffan 😁

Maleficum
0

#4: Dem är helt underbara att ha! Vi har en vid sommarstugan (vet inte om det är exakt den du länka men iaf en liknande) och det är så mycket enklare och smidigare än de varianter vi haft innan (bla en där man vinda upp för hand).

Vi har även en gammal kvar (som man vevar för hand) som är kopplad till brunnen och det resulterar mest i att den inte blir uppsnurrad förrän det är dags att åka hem för säsongen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Staffan
0

#7 Maria

Med tanke på priset på slangen så är jag öppen för ett byte… :)

Maria
0

#10 Haha😃

/Maria

Ulla
0

Det blir nästa sak som jag köper in till trädgården. Går att motivera med min höga ålder:-)

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_