Humlor i äppelträdet
Äppelträdet är fullt av blyga humlor som rör sig från blomma till blomma. Tror jag räknade åtminstone tio stycken bara från samma ställe där jag stod och tittade.
Dom ville inte göra mig tjänsten att posera stilla för kameran en stund, men dom är nog desto mer generösa att ge mig äpplen till slutet av sommaren.
Så mycket som bara händer framför näsan på en, om man stannar upp några andetag och tittar.
Mvh // Johan
Fint!
Humlor så bedårande.
Mitt nick jag hade innan Maria var Bumbleboo.
Det var för att det kryllade av humlor vid vårt lilla radhus. Vi kallade huset för Bumbleboo när vi flyttade hit 😉
/Maria
#0: Humlor är fantastiska 😊
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Humlorna gör sitt jobb trots att jag tycker de är lite långsamma i den kyla som råder åtminstone i södra Sverige. Och märkligt nog ser det inte ut att bli några sommartemperaturer den närmaste veckan. Men vi får väl glädjas åt att inte grundvattnet sjunker lika snabbt som om det varit dagstemperaturer över 20 grader.
Min lilla egna sida som aldrig tycks bli klar www.karl-webmaster-johansson.top

#0 Johan
> Så mycket som bara händer framför näsan på en,
> om man stannar upp några andetag och tittar
Så är det verkligen, det händer vansinnigt mycket fascinerande grejer i trädgården den här tiden på året. Enda nackdelen jag kan komma på är att det händer så mycket så det känns som att tiden går lite snabbare än den gör till hösten. Av den anledningen var hösten alltid förr min favoritårstid; när den svenska skogen och naturen saktade in farten kändes som att jag själv hann med mer. Märkligt hur världen fungerar… :)
Skoj att se dig här inne på Trädgård förresten -
Varmt välkommen du också! :)
// Staffan
- Redigerat 2025-05-25 15:13 av Staffan
Ja vad säger man det är helt fantastiska liv vi har i våra trädgårdar med humlor och bin och dom dofter som slår emot oss nu under våren dom vittnar om liv 🐝❤️