Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterträdgårdens-byggprojektodlingslådor
Läst 70 ggr
Ulla
2

Odlingslådor

Jag har några pallkragar som jag odlar litet i. De är verkligen trevliga att jobba med och titta på. Problemet är att de inte är så hållbara. Det är snart dags att byta ut de som jag nu har.
Här har jag hittat ett alternativ som nog är betydligt hållbarare:
Odlingskrage För betongplattor Skotte Garden

Någon annan som har bra tips på odlingslådor?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Med hjälp av denna praktiska odlingskrage har du möjlighet att enkelt plantera dina favoritväxter eller kryddor. En odlingskrage är ett smidigt och roligt sätt att odla och plantera, utan att behöva ha ett stort trädg&ar
Sindri
3

Jättesnygga och ett bra alternativ, men det blir rätt dyrt med betongplattorna om man har många odlingskragar. (Jag har 14 stora och 5 små)
Cortenplåt är också snyggt, men väldigt dyrt.
Jag håller på och byter ut mina och nu fodrar jag dem med platonmatta som jag låter gå ut över kanten. På så sätt skyddar jag dem rätt bra mot regn.
Om jag var yngre och fick börja om från början skulle jag mura upp med tegelstenar, snyggt och hållbart och man kan välja exakt vilka mått man vill ha.
Jag såg en film om några som byggde upp i betongstenar. Också snyggt.

Ulla
0

Jag har inte så många lådor så för mig skulle de kunna vara ett alternativ. Dessutom har jag en del betongplattor över från ett tidigare projekt. Kanske dags att leta upp dem nu.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Sindri
0

Ja, då tycker jag det är värt att testa.

Staffan
0

Snygga! :)