Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettväder
Läst 177 ggr
Staffan
2

Var är våren?

Jaha, så har en helg till passerat utan något vårväder hos mig.
Kallt och blåsigt och emellanåt små snökulor. Om det inte kommer en bättre helg snart så överväger jag att bara strunta i att göra mer tills finare dagar är här.

// Staffan

Niklas
2

Jag brukar få ta av mig lite kläder när jag byter till sommardäck för att inte svettas. Igår tog jag mössa och varma handskar i stället.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Vixxen
2

Våren har tagit paus…
Imorse snöade det när jag for till jobbet.

Jane-Lyzell
0

Ja var är våren ????

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Maria
0

Solen skiner men vinden är isande kall.

/Maria

Mandra
0

Ja inte mkt till vår.

Draken
2

Ni "Sörlänningar" är bortskämda med 15+ grader varmt vid denna tiden. Vi i Norrland har bra vår nu med +7 grader och molnigt 😝😊🤣

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Staffan
0

#6 Om det är någon tröst så är det vädret vi har i Stockholm också… ;)

Vixxen
0

#6: Så sant!

Draken
1

#7: 😝

#8: Ja visst är de bortskämda. Jag var på hundutställning igår och det var strålande sol från klar blå himmel. Lyckades tom bli solbränd 😁😉

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Vixxen
0

#9: Lyckans ost!

Draken
0

#10: 😁

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Kalle Johansson
1

Söndag (18 maj) och stormbyar och duggregn nästan dygnet runt både i Kalmar och på Öland och 7 grader plus. Fast köldeffekten känns som minusgrader.

För 1 1/2 månad sedan dvs första veckan av april hade vi drygt 20 grader varmt, vindstilla och Kalmarsund låg som en spegel.

Men näktergalen kom för en dryg vecka sedan och tom den har börjat misströsta i stormvindarna och duggregnet.

Min lilla egna sida som aldrig tycks bli klar www.karl-webmaster-johansson.top

UlrikaD
0

Ska vara 20 grader imorgon hos mig för att sen gå ner till 6-8 grader. Vad fasen?!🤔

Staffan
0

#12 Kalle Johansson

Ja precis, det kändes som mer vår där i månadsskiftet februari/mars än det gjort den senaste tiden.

Igår var det mulet och regnade här i Stockholms skärgård men idag är det i alla fall en skön vårdag. Då är det typiskt att jag måste packa ihop tidigare (nu) för att bege mig hem till bostadsrättsföreningens städdag… :-/

Well, well, har iaf kunnat premiärklippa gräsmattan idag :)

// Staffan

oh-la
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, tänk vad det kan skilja. Imorgon plockar vi nog årets första jordgubbe här hemma. Förvisso i växthus, men ändå 😁

Staffan
0

#15 Wow, det var tidigt! :)

Vixxen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Häggmispel blommar snart riktigt!