Bladverk inomhus (lampa)

Besökte en lampbutik och råkade se ovanstående lampan föreställande grenar och löv. Tyckte den var rätt fin men störde mig på två saker (såklart). Dels gav den ett lite plastigt intryck och dels var mitten av lampan blankt kromad. Priset för lampan var 1759 kronor.
Tänk gärna på mig om ni råkar se något liknande som skulle kunna vara ett alternativ. Skulle inte ha något emot lite mer "natur" inomhus… :)
// Staffan
Den ger mig en bra idé 😊 Jag har en girlang med löv i höstfärger och har funderat på hu jag bäst använder den. Kan bli något liknande om jag hittar en fin lampstomme 😊
/Désirée
Gör det själv-lampa;
Välj en passande taklampa, pendel eller plafond. Se till att använda ledlampor som inte blir varma. Alternativt köp en pendel med bara en glödlampa, använd plastbelagt nät ( i grönt helst) och bygg en liten "skärm" i valfri modell runt lampfästet.
Köp konstgjorda murgröneslingor (finns bl a på IKEA och Rusta, jag gillar Rustas bäst.
https://www.rusta.com/sv-se/hem-och-inredning/dekoration/konstvaxter/girlang-ivy-150-cm-konstmaterial
Vira slingor runt skärmen, låt lite ändar hänga nedåt - voila! lite mer grönt i hemmet.
Tyvärr är jag inte hemma och kan visa min "blomlampa" som jag gjort på liknande sätt. Den är byggd av en bur av nät med fastsatta tygblommor och är försedd med solcelssslinga och sitter ute på verandan på sommaren.
Nu kommer kanske många att påpeka elsäkerhet, men jag antar att du är medveten om sånt och det här blir inte mer eldfängt än skärmar i tyg om du gör rätt.

#1 låter som en bra idé, återkom gärna med en bild! :)
#2 Det låter som en 10.000-kronors lampa. Hoppas du kan återkomma med bild när du får chansen. Vore roligt att se hur det ser ut :)
// staffan