Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 9393 ggr
heliotropes
0

prästhavre

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er trädgårdsvänner och god fortsättning på det nya året.

Det blir inte så att man skriver så mycket på detta forum nu på vintern,men nu måste jag bara visa min prästhavre som slår sitt egna rekord i blommning Skrattande

Eva // medarbetare på Perser

Tilda-T
0

Vilken fin!! Passa på och njut, visst är det kul med dom blommor som kommer mitt i mörkaste vintern(extra kul tillochmed) jag tänker på såna som novemberkaktus och  amaryllis tex

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

heliotropes
0

Den hänger ute på en kallveranda där jag inte vistas så mycket,(det är lite kyligt där),upptäckte inte förrän igår kväll att den stod i en sådan blompraktSkrattandeDet är härligt när de överraskar enGlad

Så det var lika bra att fota den så att jag kan njuta av den på bild om inte annat…länge länge.Flört

micheles
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har jag oxå en sån växt?

heliotropes
0

Visst har du en sån:) De är vackra med sina blommor,synd bara att de är lite taggiga på bladen;)

Jag tror inte att den förekommer så mycket ute i handeln,det gör den extra roligt att få äga en;)

micheles
1

ok nej det här är nog ngt som följt med under tio år kanske. fick ärva den av mamma när jag flyttade hemifrån, men då var den tanig som bara den, nu är den frodig och har fått två blommor.. jag är helt vilsen bland gröna växter, allt brukar dö för mig.. men denna går det bra med..

heliotropes
0

Läste på om den..Den heter Billbergia nutans på latin,den hör till annanassläktet. Det latinska namnet är användbart om man vill söka mer uppgifter om den med datorns hjälp.:)

Mervi
0

Vad fin. Sådan skulle jag vilja ha. Måste fråga efter den.

anki1
0

Samma önskan här.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Bjornen
0

Prästhavre är en gammaldags krukväxt och inte är numera så vanlig i handeln. Den är lättförökad med rotsticklingar men inte så lämplig i stordrift. Den trivdes bättre förr som krukväxt med lite svalare temperaturer inomhus under vintern.