Sena tomater
Först nu börjar det bli lite färg på mina tomater. De har stått ute hela sommaren.
Förra året vid denna tid hade jag skördat en massa.
Är det fler än jag som tycker denna sommaren är konstig?
/Maria
Denna sommar är skum på alla sätt och vis, vi har inte gjort nånting knappt som vi brukar under sommaren, har inte badat, endast varit ute 3 ggr med raggarbilen, växter vill inte växa och mogna som dom ska och redan nu är det SVINKALLT mot vad det normalt brukar vara när jag åker till jobbet vid 4.30..
Är det inte dessutom redan mörkare än vad det normalt burkar vara vid denna tid i år?
Det där med mörkret har jag inte funderat över. Känns som vanligt men växtlligheten…
/Maria
Och mina tomater mognar i allt för snabb takt. De kommer att ta slut snabbt. Jag får syra och torka och koka sås allt vad jag hinner.
#3 Så du upplever inte att det är sent?
/Maria
Jag tycker alltid jag får vänta länge på allt hag odlar. 😊 Men nej, inte sent, men de sena tomaterna är tidiga. All gurka blev också färdig inom väldigt kort tid.
Det var väldigt kalla nätter sent i juni här i mälardalen så många plantor stannade i utvecklingen vi hade bara runt +2 grader vissa nätter sista veckan i juni. Jag trodde det var fel på termometern så jag köpte en ny men den visade kallt om nätterna den med. Så kallt brukar det inte vara i sista halvan av juni
#6 Ja det var en konstig juni.
/Maria