Trädgård iFokus

Trädgård

Läst 137 ggr
Sindri
1

Varmkompost- måste köpa ny

Vi har en snurrkompost från Jora som är väldigt gammal och läcker både värme och vätska, så det är dags för en ny.
Jag hade sett ut en från Green Line, men när jag tittade på en video så verkar det som om man fyller den under sommarsäsongen och bara tömmer den en gång - på våren. Joran kan man tömma var 6e vecka. Jag tycker dock den är ruskigt dyr och skulle vilja ha en billigare, men som man enkelt kan tömma då och då under växtsäsongen.
Jag vill veta vad ni har och vad ni tycker om dem. Tacksam för all input.

Pyttelite
0

Kanske hittar du några tips här skapat av iFokus AI-orakel.

https://tradgard.ifokus.se/discussion/1593354/ai-oraklet-om-varmkomposter-

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Trädgård iFokus - ett forum för alla som odlar i trädgård, växthus, krukor och balkong! Diskuterar även gräsklippare, verktyg, redskap, trädgårdsprydnader, ohyra, ogräs och odjur och annat som lever och annat i livet.
  • Redigerat 2024-08-26 20:55 av Pyttelite
Sindri
1

Tips finns det massor av och olika företag som gör tester. Jag vill veta av de som har vad de har och vad de tycker.

Pyttelite
0

#2: Jag förstår det men du får finna sig i att oraklet har svarat på dina frågor. 🤖

Åsa S
1

Biokuben har jag de tycker jag är bra lätta att ta isär och sätta ihop. Aldrig problem med råttor. Svensktillverkad https://biokub.se/

En Varmkompost som ser bra ut i din trädgård 🌟 Biokub varmkompost är svensktillverkad i återvunnen plast ☘️ Finns i 3 olika storlekar ✔️
Sindri
0

#3: Jag undrar jag hur mycket AI komposterar…. 😀

Sindri
0

#4: Bra - precis vad jag efterlyser. Kan du berätta lite mer om den. Har ni den igång på vintern? Lägger ni både hushålls- och trädgårdsavfall i den? Hur många minusgrader upplever ni att den klarar? Det står -20, men men inte säkert det funkar i praktiken. Hur lätt eller svårt är det att tömma den? När jag läser om det står det : Lyft av ett lager. Förstår inte, ligger inte den färdiga komposten längst ner?
Kan man tömma ut lite då och då under växtsäsongen?
I min nuvarande blir ett fack klart efter ca 6 veckor vilket innebär att jag kan gödsla flera gånger under växtsäsongen.

Pyttelite
0

Från produktbeskrivningen:

Fördelar med Biokub:

Isolerad
Enkel att montera utan verktyg
Anpassningsbar på höjden
Enkel att tömma genom att plocka ner mellanstycken
Bottengaller av plast
Tillverkad i Sverige av återvunnen plast för nordiska förhållanden
Levereras omonterad i kartong, platsbesparande

Ytterligare förslag finns i denna Bäst i test

https://lummer.se/varmkompost-bast-i-test-av-16-komposter

Vilken är den bästa varmkomposten 2024? Vi har listat alla alternativen och rekommenderar två svenska varmkomposter som båda är rejäla modeller med isolering, enkel design och med genomgående bra kundomdömen.
  • Redigerat 2024-08-27 02:56 av Pyttelite
Sindri
0

#7: Jag har sett en film om den också. Jag är inte intresserad av de man tömmer en gång om året. Det får väl bli en Jora igen då, det är den enda jag vet som funkar som jag vill, märkligt nog.

Sindri
0

Nu bestämde jag mig i alla fall för en kompost från Green Line, den r rätt ny och heter TerraFlow och har luckor nertill där man tömmer komposten. Det passar mig bättre. Slängde med ett par bokashihinkar också så nu hoppas jag kunna ta tillvaradet mesta i hushållet.
Jag hoppas den kommer i veckan för jag är så less nu på min Jora som läcker och slabbar.

Pyttelite
0

#9: Hoppas att du blir nöjd!

Information om produkten finns här:

https://www.greenline.eu/produkt/3694/

Sindri
0

#10: Nej, det är inte den jag skrev om ovan. De har flera olika sorten.

Pyttelite
0

#11: Kan du visa den du köpt?