Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettskörda
Läst 109 ggr
oh-la
1

Årets sallad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara få visa den helt ljuvligt vackra salladen "Forellenschluss" som vi sådde i år vacker att titta på och väldigt god! En av många nya sorter jag testade i landet i år.

Pyttelite
1

Läckert!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Sindri
2

Åh, så fin den ser ut. Hur har den tålt värmen och torkan i sommar?
Vilken märke hade såna frön?
Jag kan berätta att jag har fått salladsfrön att överleva vintern i en pallkrage och blivit till fin sallad i sommar.

Maria
2

Jättefin.

/Maria

oh-la
1

#2, vi har egen brunn och har kunnat vattna även under torkan. Det här är till på köpet en senare sådd, så den kom i jorden när den värsta torkan lagt sig 🙂 allt i landet har hållit sig bra utom kålen som gått i blom. Misstänker tt det beror på värmen, följd av ganska kallt väder.
Impecta är denna från. Är osäker på om sorten finns någon annanstans, men har å andra sidan inte letat.

Självsådd plocksallad har vi sedan förra året lite överallt! Jag brukar ta upp salladen innan den går i blom och ge till hönsen när den är för besk att äta för oss.

Sindri
1

Ja, jag har sått sallad för ett par veckor sedan och den verkar pigg.
Jag lät min sallad stå och fröa av sig ordentligt. Plantorna kom med hem från Spanien, och den har ungefär samma färger som din men är lite krusig i bladen. Har för mig att den heter Maraveillosa. Skall kolla in Impecta i vår.
Det är härligt med sallad som smakar lite. 😊