Babbeltråd
Jag tycker att vi kan ha en babbeltråd där vi kan babbla på om lite av varje.
Stolt ägare till tre La permer

Köpte frön till ringblommor igår så de ska jag så i några kurkor i växthuset samt plantera ut persiljan som jag också köpte igår.
Köper persilja i mataffären och sen delar jag den och planterar i växthuset.
#0: Bra idé. 👍
Jag funderar på att starta upp en pallkrage till. Odlade bönor och sockerärtor i en ifjol och det fungerade bra.

Det är så torrt nu. Längtar efter regn… 🌧️☔

Igår planterade jag tomaterna och gurkan i växthusen
Har planterat (om) en klematis. Den vantrivdes på sin förra växtplats, blev inte högre än 20-25 cm.
Så efter en säsong med återhämtning i växthuset har den nu fått en ny plats att växa på.
Hoppas på blommor då jag inte har en aning om hur de ser ut.

#6 Spännande att se hur blommorna ser ut
Min första gurka för i år kan plockas! :) Det kliar i fingrarna att plocka den redan nu men om jag väntar lite till kan den ju bli större. Får se hur länge jag kan hålla fingrarna i styr.
Några av "tjuvarna" från tomaterna har stått i vatten och bildat rötter. Idag planterade jag dem i egna krukor. Har ingen större förhoppning om stor skörd men intressant att testa och se om det blir någonting. 🙂

Mitt jordgubbsland behöver en föryngring så nu har jag tagit plantor satt i krukor och sen ska plantera dem när de rotat sig.
Det blir på ett helt nytt ställe
i trädgården.
Har planterat ut hasselört på olika platser i trädgården. Hoppas på stora tuvor men de sägs vara lite tröga i starten.
Plantorna inköpta på tradera.

Nackdelen med att ha två växthus är att när man är klar med det ena har man ett kvar att vattna och rensa.

Aronia buskar till tretton meter häck beställt

Nu är båda växthusen vattnade och de tomater och gurkor som var klara är plockade

Nu har jag avslutat växthusen för i år.Tömt vattentunnorna,tömt komposten och plockat in gräsklippare.

Fixat i båda växthusen plus att jag sått lite mer poppcornsgräs i en kruka som bara stod där till ingen nytta