Trädgårdskonst
Bra tips om trädgårdspinnar m m från Keramiksajten
Hm - ska vi ha en egen grupp om trädgårdsdesign och trädgårdsprydnader också? Det finns så mycket vackert som inte är levande att sätta i trädgården också. Eller blir det jobbigt med för många grupper? Vad tycker ni andra?

Jag ær lite løjligt førtjust i små pryttlar i rabatterna - som liksom kikar fram nær man minst anar det - och då pratar jag inte om katter:) - tycker det skulle vara jættekul med en sådan rubrik!

Jag håller med om att en sådna vore suverän att ha.
Jag tycker också om olika utsmyckningar i trädgård och land, även om jag inte har mycket i den vägen att skryta med ännu.
Håller på och tillverkar en konstgjord brunn i alla fall, hoppas den kommer pryda trädgården när den blir klar. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
En butik som har mycket fint för trädgården är http://www.tradgardsrum.se/

Kan man räkna detta som trädgårdskonst eller är de ett fornfynd den låg i den sk rabatten
har en kompis som menar att när man i framtiden eventuellt utforskar här där vi bott så kommer dom tro att vi flydde hals över huvud å bara lämnade grejjorna
Att de skall vara så svårt att komma ihåg vart man lägger saker å ting ,en dag gick jag här hemma å svor över att min hammara var bort hade letat överallt men icke men så tänkte jag lika bra å ta något ur kylen å gissa vad som låg där :-)upps kanske kom lite utanför ämnet
mvh/bjorsa

haha, lätt det är att komma från ämnena ibland bjorsa. Fast jag tycker bara sådant är skoj jag.
Det där med att hitta sakerna på de mest konstiga ställen råkar jag också ut för.
Audiatur et altera pars

Visst e de hopplöst ibland när man vet att man lagt saken precis där å så ligger den inte där mysko :-)En dag letade jag efter lättapaketet till en knäckemackan men den var spårlöst borta men några timmar senare fann jag den i frysfacket :-)
mvh/bjorsa

#3 Oj jag har alldeles för lätt att göra internetbeställningar. Farligt läcker sida!
#6 Nu när snön är borta hittar jag en mängd intressanta saker på tomten, som jag trodde jag ställt undan i snyggt och tryggt förvar för vintern. Så även jag känner igen mig.

#6: Jag har ju en kuslig förmåga att vara så säker på vart jag lagt dem så om det inte finns där skäller jag på barnen. När de sedan dyker upp får mamma bita i det sura äpplet och be om ursäkt.
Det värsta var nog när jag inte hittade plånboken på två dagar för att jag lagt den i frysen;-)
Audiatur et altera pars

Tala om att låta pengarna frysa inne ..

*Asg* Ja så kan man ju säga. Det jäkligaste var nog att ungarna blev utan lördagsgodis, för både pengar och kortet fanns ju i plånboken liksom. hihi
Audiatur et altera pars

Hej
Vill tipsa om www.ecohem.se De har mycket fint till trädgården. Brunnar, holkar, väderkvarnar m.m.
MVH Thérese

Tackar för tipset. Nu blev det ännu svårare att få pengarna att räcka till allt man ville ha. *Asg*
Audiatur et altera pars
Precis en sådan sida letade jag efter. Tänkte berätta .. jag har gjort fågelbad med att göra avgjutningar av rabarberblad.. det har stått i många trädgårdstidningar hur lätta de är att göra.. de är lätta att göra och blir jättefina.
Jag håller precis på och gör små fågelbad i keramik, som ska monteras på armeringsjärn så småningom. När de blir färdiga kanske jag visar dom här…..

Helt klart ska det vara lite trädgårdskonst i rabatterna jag gör massor med roliga keramiksaker att sätta på ameringsjärn mm.
Fåglar, håstar prinssesor, blommor mm. Kallar dem, Den Lekfulla Trädgården

#14: Kanske visar dem här? Kan du inte lova oss att du gör det. Så kul att få se vad ni andra har gjort för saker till era trädgårdar.
#13: Har du en bild på ditt fågelbad? Hur gjorde du det?
Audiatur et altera pars

Vad fin fågeln var. ;-)
Audiatur et altera pars

#13 Sirpa - jag hr också bestämt mig för att gjuta rabarberblad i sommar. Men å andra sidan bestämde jag mig för det förra sommaren också men kom aldrig till skott. Ska vi se vem av oss som gör det i år?
#17 Vacker fågel - vilken lysande färg!

Det finns böcker om att gjuta trädgårds konst mycke bra ider som kan insperera dig
jag har gjutigt myck förr men tycker att lera är roligare jut nu.

Ser fram emot fler bilder av dig. Fågeln är så fin.

Visar det senaste i min trädgård kom i går

hehe, den var riktigt fin Lizzie, kanske en rätt svår hållen som trädgårdskonst, men ack så söt.
Audiatur et altera pars

Ljuvligt söt - och tänk på all fin gödsel den kan bidra med…

Härlig form och färg. Hur stor är den ungefär?